کد خبر: ۱۰۷۲۵
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱/۱۷

تقاضای اروپایی ها برای حضور در صنعت بیمه/ 3 شرکت جدید بیمه ایی
رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد:

تقاضای اروپایی ها برای حضور در صنعت بیمه/ 3 شرکت جدید بیمه ایی

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در همین دو سه روز اخیر و پس از بیانیه سوئیس، با تقاضاها و مراجعه های حضوری متعددی از سوی شرکت های معتبر اروپایی برای فعالیت در صنعت بیمه کشور مواجه شده ایم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس محمد ابراهیم امین در جمع خبرنگاران، با اشاره به بیانیه سوئیس و پس از توافق هسته ای احتمالی آتی، افزود: اگر توافق هسته ای نهایی و تحریم ها از صنعت بیمه برداشته شود، بیش از آنکه ما برای عرضه ریسک به بازار بین المللی نیازمند باشیم به سرمایه گذاری، فناوری و مشارکت شرکت های خارجی در صنعت بیمه داخلی نیاز داریم.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با تاکید بر اینکه در دوران تحریم نیاز صنعت بیمه کشور تامین شد، گفت: با این وجود نگهداری ریسک بیمه ای در داخل کشور خلاف منطق بیمه ای است و ما هم باید به بازار جهانی بیمه عرضه کنیم و هم خریدار بیمه های خارجی باشیم.

آغاز به کار سه شرکت جدید بیمه ای

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در ادامه از آغاز بکار سه شرکت جدید بیمه ای در سال جاری خبر داد و گفت: تاسیس این سه شرکت در شورای عالی بیمه تصویب شد و در حال طی کردن مراحل قانونی و نهایی برای آغاز فعالیت و ورود به بازار بیمه کشور هستند.

پرداخت 150میلیارد تومان به خسارت دیدگان بیمه توسعه

وی درباره آخرین وضعیت خسارت دیدگان شرکت بیمه توسعه، اظهار داشت: تاکنون 150 میلیارد تومان به خسارت دیدگان این شرکت پرداخت شده و بقیه پرونده ها نیز در سراسر کشور در حال بررسی است.

امین افزود: با مصوبه شورای عالی بیمه، مسئولیت پرداخت خسارت زیان دیدگان بیمه توسعه به شرکت بیمه ایران با تعهد تامین مالی بیمه مرکزی واگذار شده است.

وی با بیان آنکه نباید در این جریان کسانی که در اداره بیمه توسعه و بهره برداری از منابع آن شرکت کوتاهی داشتند، منتفع شوند، تصریح کرد در مصوبه شورای عالی بیمه تاکید شد بیمه ایران علاوه بر دریافت سهم تعهدات مالی بیمه مرکزی، با دستور قاضی، اموال و دارایی های بیمه توسعه را برای پرداخت خسارت زیان دیدگان در اختیار بگیرد.

بیمه طلایی فرهنگیان و آتیه سازان حافظ ارتباطی با بیمه مرکزی ندارد

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان و موضوع شرکت آتیه سازان هم گفت: به بیمه مرکزی ایران ارتباطی ندارد و مرجع رسیدگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

بیمه دی بحران را پشت سر گذاشت

امین درباره برخی مسایل پیش آمده برای شرکت بیمه دی در سال گذشته نیز گفت: بیمه دی سال گذشته به دلیل مشکلات مالی در پرداخت تعهدات مشکل داشت اما تفاوتش با بیمه توسعه آن بود که سهامدارانش برای حل مشکلات با بیمه مرکزی همراهی کردند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران افزود: هم بیمه مرکزی کمک کرد و هم سهامداران بیمه دی با آوردن سرمایه جدید بحران را پشت سرگذاشتند و در روزهای آخر 93 افزایش سرمایه شرکت بیمه دی نیز نهایی شد لذا در سال 94 با افزایش سرمایه و اقدامات مدیریتی صورت گرفته در این شرکت، نگرانی از این بابت نداریم.

انتهای پیام/


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ