کد خبر: ۱۰۸۳۴۹
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۸/۲۷

دو دلیل کاهش قیمت مسکن، مصالح ساختمانی و فولاد در 4 ماه آینده
نماینده مجلس پیش بینی کرد :

دو دلیل کاهش قیمت مسکن، مصالح ساختمانی و فولاد در 4 ماه آینده

رئیس کمیته شهرسازی کمیسیون عمران مجلس پیش بینی کرد قیمت مسکن، مصالح ساختمانی، فولاد و آهن به دو دلیل تا 4 ماه پایانی سال جاری کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرج الله رجبی درباره وضعیت بازار مسکن با اشاره به رکود تورمی بازار مسکن و کاهش معاملات حوزه املاک،  کاهش قیمت مسکن تا پایان سال 97 را پیش بینی و به خانه ملت گفت: این کاهش قیمت به دو دلیل افت ارز و اثرات روانی آن رخ خواهد داد. از طرف دیگربا کاهش نرخ ارز، قیمت مصالح ساختمانی و فولاد و آهن آلات ساختمانی نیز کاهش محسوسی می یابد.

وی ادامه داد: بازار مسکن نسبت به بازارهای دیگر مقاوم تر بوده و از تلاطمات اقتصادی بسیار دیرتر تأثیر می پذیرد. ،بنابراین کاهش نرخ ارز طبعا نباید در ماه های آینده نشان دهد، اما در این رابطه فضای روانی جامعه و اثرات آن بر بازار مسکن قابل توجه است. از این رو یکی از عوامل مهم کاهش قیمت مسکن در ماه های پایانی سال ، موج روانی کاهش قیمت خواهد بود.

این نماینده مجلس افزود: نمی توان میزان کاهش قیمت مسکن را اعلام کرد و نیازمند مجموعه اقدامات کارشناسی است اما با روند فعلی، قیمت مسکن کاهش خواهد داشت. مسئولان حوزه مسکن برای تداوم کاهش قیمت ملک باید در راستای تولید و عرضه مسکن حرکت کنند.

رجبی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت مسکن، رکود تورمی بازار ملک است. امیدوارم وضعیت رکودی مسکن تداوم نداشته باشد و قیمت ملک به واسطه رونق بازار مسکن و نه به خاطر رکود تورمی کاهش داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ