کد خبر: ۱۰۸۴۳۲
۰:۰ - ۱۳۹۷/۸/۳۰

توسط مدیرعامل:

"مادیرا" معرفی شد / اثر تحریم بر تامین قطعات وارداتی و قرارداد با LG

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های اداری ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت ۱۲۰ میلیاردی در خصوص اثر تحریم ها بر تامین قطعات وارداتی و قرارداد با شرکت کره ای توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بابک ثقفی و مهدی اکبری مدیران عامل و مالی شرکت صنایع ماشین های اداری ایران به همراه محمود امیری بنیانگذار این شرکت و نماینده سهامدار عمده در نشستی با اصحاب رسانه به تشریح وضعیت مالی و عملکردی این شرکت 120 میلیارد تومانی پرداختند تا در صف عرضه اولیه 10 درصدی سهام بایستد.

امیری با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس این شرکت دو وظیفه اجتماعی را مد نظر قرار دادیم،گفت: ایجاد اشتغال و رضایت سهامداران از خرید سهام این شرکت دارای اولویت است و بدون شک بقای شرکت های فامیلی در گرو ورود به بورس است.

تاریخچه شرکت به زبان مدیرعامل

ثقفی نیز درخصوص تاریخچه شرکت گفت: تولید مانیتور در "مادیرا" از سال ۷۳  در کارخانه هشتگرد با تعداد ۳ هزار دستگاه آغاز و در سال ۸۶ به ۹۰۰ هزار دستگاه رسید.پس از آن با برنامه ورود به بازار تلویزیون و ثبت برند ایکس‌ویژن در سال ۸۶ توانستیم،تولید این محصول را از ۲ هزار به ۱۶۵ هزار در سال گذشته برسانیم.

وی با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر دارای 870 نیروی انسانی است،ادامه داد: این شرکت دارای هزار نماینده فعال است که 800 نمایندگی در حوزه صوتی و تصویری و 200 نمایندگی در حوزه IT مشغول به خدمات رسانی هستند.متوسط سن کارکنان ۳۵ سال و میانگین تجربه حضور در شرکت آنها ۱۲ سال است .برند مادیران متعلق به خانواده امیری است که بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توان به آن اطمینان کرد.

انعقاد قرارداد با TCL

این مقام مسئول از انعقاد قرارداد با شرکت TCL از مهر سال گذشته خبر داد و افزود: برند تی سی ال سومین تولید کننده تلویزیون در دنیا و جزو معدود تولیدکنندگانی است که دارای کارخانجات تولید صفحه نمایش است. محصولات این شرکت که در 160 کشور جهان عرضه می‌شوند دارای ارزشی بالغ بر 11 میلیارد دلار است.همچنین تی سی ال سالانه بیش از 20 میلیون دستگاه تلویزیون تولید کرده و به سایر کشورها صادر می‌کند.

مهمترین کالای استراتژیک

ثقفی تلویزیون را مهم ترین کالای استراتژیک "مادیرا" اعلام کرد و گفت: گروه مهندسی با توجه به دسترسی به ریز قیمت و تضمین کیفیت قطعات، قابلیت رقابت با رقبا را افزایش داده اند.مادیران با دارا بودن سومین جایگاه در زمینه تولید تلویزیون، در حدود ۱۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. باتوجه به توانایی
تولید سالانه ۳ میلیون دستگاه تلویزیون، اما میانگین مصرف خانواده های ایرانی در سال 1.8 میلیون دستگاه است، از این رو تولید مادیران کمتر از ظرفیت موجود است و در صورتی که شرایط اقتصادی رو به بهبود رود، توانایی صادرات را نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره ورود به حوزه لوازم خانگی گفت: در سال های اخیر واردات لوازم خانگی را آغاز کرده و اکنون مجوز ساخت یک کارخانه تولیدی برای لوازم خانگی را در شهرک پیام اخذ کردیم.متراژ سالن تولید این کارخانه حدود ۱۸ هزار متر تخمین زده شده که علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای تولید با فناوری بالا، امکان رقابت را از سایر رقبا می گیرد. بنابراین امید می رود در ۳ - ۴ سال آینده بتوانیم جایگاه خوبی در بازار لوازم خانگی به دست آوریم.

بهره برداری از طرح های توسعه ای و تخصیص ارز

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های اداری ایران درخصوص زمان بهره برداری از طرح های توسعه ای و تخصیص ارز دولتی به محصولات توضیح داد: پروژه تولید لباسشویی تا پایان سال حاری و پروژه تولید یخچال تا پایان مهر سال 98 به اتمام می رسند.همچنین دولت با توجه به اهمیت تولید لوازم خانگی در داخل، تخصیص ارز نیمایی به این محصولات را به تصویب رسانده است.

ثقفی سود ناخالص شرکت در سال ۹۵ و ۹۶ را ۲۴ و ۲۷ درصد اعلام کرد و افزود: با توجه به عقد قرارداد 5 ساله با TCL روند صعودی افزایش سود در سال ۹۷ ادامه خواهد داشت.

اثر تحریم ها بر تامین قطعات وارداتی و قرارداد با شرکت کره ای

وی در خصوص اثر تحریم ها بر تامین قطعات وارداتی و قرارداد با شرکت کره ای LG به بورس پرس گفت: از 5 ماه گذشته کره ای ها صادرات به ایران را متوقف کردند دوباره حدود یک ماه گذشته دولت کره به توافقاتی رسیده و قرار است استثناهایی قائل شوند. که هنوز عملیاتی نشده است.با این اوصاف برند مانیتور ایکس ویژن را در این مدت خواهیم فروخت اما قطعات لازم سفارش گیری شده و اجناس خواهد رسید.البته جا انداختن برند ایکس ویژن در بازار به جای LG کار آسانی نبود.کره ای اگر تصمیم به عدم حضور داشته باشند هم می توانیم در بازار ادامه حضور داشته باشیم اما قطعا این کار نیاز به زمان دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ