کد خبر: ۱۱۴۱۸۴
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷

دلار۸۰۰۰ تومانی هم زیاد است/ مقصر اصلی گرانی و شایعه افزایش قیمت
نماینده مجلس:

دلار۸۰۰۰ تومانی هم زیاد است/ مقصر اصلی گرانی و شایعه افزایش قیمت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام مقصر اصلی گرانی دلار گفت: طبق مولفه‌های اقتصادی، دلار ۸۰۰۰ تومانی هم زیاد است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شهاب نادری با اشاره به نوسانات نرخ ارز در هفته های اخیر به خانه ملت گفت: عامل اصلی در گرانی قیمت ارز بانک‌ها هستند و دولت نیز باید نظارت لازم را داشته باشد تا از سوداگری بانک‌ها و صرافی‌ها جلوگیری شود. نرخ دلار باید روند نزولی داشته باشد. البته بانک مرکزی و دولت گاهی در این حوزه کم‌کاری می‌کنند که این کم‌کاری‌ها باید جبران شود.

وی افزود: اگر بانک مرکزی اعلام نمی‌کرد ارز خانگی را با قیمت 10 هزار و 500 تومان خریداری می‌کند این احتمال وجود داشت که قیمت دلار تا 7 هزار تومان کاهش یافته و در همین نقطه ثابت بماند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه با مدیریت دولت بعید است قیمت ارز به دلیل تعطیلات نوروزی افزایشی باشد، ادامه داد: این موضوع که برخی القاء می‌کنند در ماه‌های پایانی سال قیمت ارز افزایش می‌یابد شایعه‌ای بیش نیست که توسط سوداگران بازار ارز مطرح می‌شود تا از این موضوع سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به نظر کارشناسان درباره روند کاهشی قیمت دلار و کالاها گفت: این موضوع که برخی می‌گویند نرخ 11 هزار تومانی دلار مناسب بوده نکته صحیحی نیست چرا که  قیمت دلار باید در حدود نرخ بازار ثانویه باشد. دلار 8000 تومانی نیز بر اساس مولفه‌های اقتصادی گران است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ