کد خبر: ۱۱۴۷۰۸
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰

تابلوی بورس کالا مبنای معاملات زعفران اروپا شد

تابلوی بورس کالا مبنای معاملات زعفران اروپا شد

فعال باسابقه بازار زعفران از مبنا قرار گرفتن قیمت های کشف شده این محصول در بورس کالا در معاملات اروپایی ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،غلامرضا کریمی به فارس گفت: در تازه ترین اقدام در راستای واقعی شدن قیمت زعفران ایران و تبدیل به مرجعیت نرخ های جهانی، درصدد راه اندازی انبار مورد تایید بورس کالا در مرکزیت اتحادیه اروپا هستیم تا زعفران پذیرفته شده در بورس با نماد معاملاتی اروپایی به این انبار منتقل شده و به صورت یورویی و با تحویل در اروپا مورد معامله قرار گیرد.

وی افزود: تلاش داریم این انبار تا پایان سال جاری به فهرست انبارهای پذیرفته شده بورس افزود شده و معاملات زعفران صادراتی بورس به صورت مستقیم در مقصد اروپا اجرایی شود.اروپایی ها استاندارد زعفران عرضه شده در بورس کالا را پذیرفته اند و قیمت های بورس نیز مبنای نرخ مورد قبول شده است.

کریمی تاکید کرد: درصدد هستیم با ایجاد انبار استاندارد و تحت کلید بورس کالا بتوانیم محصول استاندارد را در اروپا به مشتری اروپایی تحویل دهیم.در حال حاضر شمار زیادی از کشاورزان عرضه و تقاضا را در بورس مدیریت می کنند و در معاملات فعال شده اند. بورس با آموزش و ترغیب کشاورزان به استانداردسازی زعفران، هم به افزایش کیفیت تولید محصول کمک کرده و هم ملاکی برای بازارهای اروپایی شده بطوری که امروز بازار اروپا شاخص های استاندارد را از بورس کالا کسب می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ