کد خبر: ۱۱۷۰۵۱
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۹

سوپرمارکت مالی بزرگترین بانک بورس افتتاح شد/ اهداف و مزایا

سوپرمارکت مالی بزرگترین بانک بورس افتتاح شد/ اهداف و مزایا

سوپرمارکت مالی بانک صادرات با هدف ارتقا فرهنگ سهامداری، ورود نقدینگی جدید به بورس و افزایش توان حرفه ای فعالان بازار سرمایه رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مراسم رونمایی از سوپرمارکت مالی بانک صادرات قبل ازظهر امروز با حضور حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات، مهدی کباری مدیرعامل کارکزاری بانک و علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران در محل برج سپهر انجام شد.

بر این اساس، انواع خدمات مالی در قالب این بسته شامل دریافت کدبورسی،معاملات آنلاین و حضوری سهام، گواهی سپرده سکه، اوراق بادرآمد ثابت، صندوق های قابل معامله و معاملات بورس انرژی و کالا به مشتریان بانک صادرات در 50 شعبه منتخب ارائه می شود.

3 هدف راه اندازی طرح سوپرمارکت مالی

کباری در این مراسم با اشاره به طرح بزرگ سوپرمارکت مالی بانک صادرات با شعار هرشعبه یک کارگزار بورس گفت: در همسویی با این شعار و خدمت رسانی به آحاد جامعه با بهره گیری از ظرفیت گسترده ترین شبکه بانکی داخلی  و خارجی در قالب این طرح با هدف ارتقا فرهنگ سهامداری،ورود نقدینگی جدید به بورس و افزایش توان حرفه ای فعالان بازار سرمایه کمک به اهداف سازمان بورس کردیم تا دسترسی به بازار سهام در نقاط عبور پیش از هز زمان دیگر تسهیل و تسریع کنیم.

صدور بیش از 5 هزار کد بورسی جدید طی 4 ماه

وی درخصوص پیاده سازی این طرح افزود: درفاز نخست این طرح 50 شعبه "وبصادر" بطور پایلوت طی 4 ماه، فعالیت را با ارائه کامل خدمات بازار سرمایه در محروم ترین استان ها آغاز کردند بطوری که در این مدت بیش از 5 هزار کد بورسی جدید برای مشتریانی که اغلب دسترسی محدودی به بورس داشتند، صادر شد و جذب نقدینگی صورت پذیرفت.

مهمترین برنامه های در دستور کار

کباری گفت: برآیند فعالیت 4 ماهه این طرح نشان می دهد برخی استان ها که خدمات تالار منطقه ای بورس و ایستگاه معاملاتی اندکی داشتند سهم عمده ای از گردش معاملات را به خود اختصاص دادند که نوید بخش تحقق رسالت بزرگی است. بطور مثال استان چهارمهال بختیاری با عدم وجود تالار منطقه ای بورس و دارا بودن فقط 5 ایستگاه معاملاتی حائز رتبه های نخست شد.مهمترین برنامه های در دستور کار در آینده بسط و گسترش این خدمات در بیش از 2500 شعبه بانک بوده و پیش بینی می شود این حوزه بتواند سال آینده نقش اساسی را با انتشار گسترده سهام عدالت ایفا کند.

مزیت این رویداد برای مشتریان

صحرایی نیز با بیان اینکه راه اندازی سوپرمارکت مالی بانک صادرات مبیّن اشتراک بازار پول و سرمایه است،گفت: با توجه به ضرورت بزرگ کردن سهم بازار سرمایه و امکانات زیادی که در اختیار بانک صادرات به عنوان بزرگترین بانک بورسی قرار دارد،انتقال امکانات به استان های کم برخوردار به چشم می خورد.

وی افزود: نتیجه این رویداد مهم این است که مشتریان مراجعه کننده به بانک متناسب با پذیرش ریسک و بر اساس سلایق و برنامه هایی که دارند،یکجا همه محصولات دو بازار را در این درگاه دریافت می کنند تا منابع مازاد(پس اندازها) وارد بازار سرمایه شده و آثار مثبتی برای اقتصاد داشته باشد.با توجه به رتبه 32 ارزش معاملات کارگزاری بانک صادرات میان 108 کارگزاری فعال،امید می رود به واسطه راه اندازی این درگاه رتبه کارگزاری در سال آینده ارتقا پیدا کند.

پیشروی بازار پول و سرمایه لازمه شکوفایی اقتصاد

صیدی هم با اشاره به اینکه علت عدم تعادل در اقتصاد کشورها به تخصیص منابع برمی گردد،گفت: با تخصیص بهینه منابع محدود توسط سیاست گذاران و مدیران ،مشکلات حل و فصل خواهد شد.حل این مشکل فقط به دست بازار دارایی های فیزیکی انجام نمی پذیرد بلکه بالندگی و میزان کارآمدی بازارهای مالی نشان از بهینه بودن تخصیص منابع دارد.

وی با بیان اینکه بازار مالی از دو بخش پول و سرمایه تشکیل شده ادامه داد: پیشروی این دو بازار هرچقدر  بزرگتر،سریع تر و پیشرفته تر از بازار دارایی های فیزیکی باشد،اقتصاد شکوفا تر خواهد شد.اگر این دو بال بازار مالی هم افزایی نداشته و در کنار هم نباشند،مسائل بزرگ حل نمی شود در واقع تجمیع سرمایه ها و تخصیص آنها از هم افزایی دو بازار حاصل می شود.

صیدی با اشاره به راه اندازی این سوپر مارکت مالی گفت: باید کارایی پیوندی که بین بازار پول و سرمایه صورت گرفته را افزایش دهیم. امید می رود با گسترش و فرهنگ سازی درخصوص سرمایه گذاری در بازار سهام روزی برسد که هر ایرانی یک کد بورسی داشته باشد.

مریم بهبودی

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ