کد خبر: ۱۱۷۳۰۸
۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶

مجلس مانع از افزایش خودسرانه قیمت بنزین توسط دولت می شود
یک نماینده مجلس:

مجلس مانع از افزایش خودسرانه قیمت بنزین توسط دولت می شود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه دولت نمی‌تواند قیمت بنزین را افزایش دهد،گفت: این مسئله با شرایط امنیتی،اقتصادی و اجتماعی متناسب نیست و اگر دولت خودسرانه قیمت را افزایش دهد، مجلس قطعا جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فریدون حسنوند با بیان اینکه طرح سهمیه‌بندی سوخت با اصل 75 و 40 و برنامه ششم توسعه مغایر است به خانه ملت گفت: براساس برنامه توسعه هر افزایش قیمتی منوط به رعایت شرایط امنیتی، اقتصادی و اجتماعی است. به زعم اعضای کمیسیون انرژی در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان قیمت بنزین را افزایش داد.

وی افزود: کمیسیون انرژی جلسات متعددی با مرکز پژوهش‌ها، دانشگاه‌ها، انجمن نفت و . . . به منظور بررسی راه‌کارهای کاهش مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت برگزار کرده است. برای ساماندهی وضعیت سوخت دست کردن در جیب مردم و گران کردن بنزین ساده‌ترین راه است اما می‌توان از مسیرهای دیگر این شرایط را سامان داد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون انرژی با همکاری سازمان برنامه و مرکز پژوهش‌ها به دنبال طرحی برای سامان‌دهی شرایط سوخت است، ادامه داد: مردم نگران نباشند سهمیه‌بندی یا افزایش قیمتی در حوزه بنزین اتفاق نمی‌افتد.

حسنوند تاکید کرد: مجلس هیچ‌ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در بودجه سال آینده پیش‌بینی نکرده است. در کمیسیون تلفیق مجلس 10 پیشنهاد بررسی شد که هیچ یک از آنها رای نیاورد. چرا که اکثریت نمایندگان اعتقادی به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین ندارند. دولت نمی‌تواند رأساً قیمت بنزین را افزایش دهد.

وی در پاسخ به اینکه اگر دولت خودسرانه قیمت بنزین را افزایش دهد مجلس می‌تواند برخوردی انجام دهد؟ گفت: بله. قطعا مجلس می‌تواند از این اقدام جلوگیری کند. در ضمن دولت نیز نگاهی به افزایش قیمت بنزین ندارد. براساس برخی اطلاعات، دولت معتقد است در حال حاضر شرایط برای افزایش قیمت سوخت مهیا نیست.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ