کد خبر: ۱۲۰۴۹۲
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴

برنامه وزارت صنعت برای حضور شرکت ها در فرابورس/ اثر مثبت تحریم بر ۵ صنعت
معاون وزیر خبر داد:

برنامه وزارت صنعت برای حضور شرکت ها در فرابورس/ اثر مثبت تحریم بر ۵ صنعت

معاون وزیر صنعت با اشاره به رشد تولید و ارتقا سهم بازار ۵ صنعت در دوران تحریم‌ها از برنامه افزایش سهم بازار سرمایه برای تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط حاضر در شهرک‌های صنعتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از آنا، محسن صالحی نیا از علاقه‌مندی ترک‌ها برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک با سرمایه‌گذاران ایرانی خبر داد و گفت: ترک‌ها متقاضی انرژی ارزان ایران برای تولید مشترک هستند و در صورتی که بتوانیم با وزارت نیرو به جمع بندی برسیم، این شهرک مشترک راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: مذاکراتی در این راستا با اتاق بازرگانی استانبول و وزارت صنعت ترکیه صورت گرفته و چندین نقطه برای احداث شهرک صنعتی مشترک به آنها پیشنهاد شده است.همچنین مذاکراتی با وزارت نیرو صورت گرفته تا بتوان در مورد تعرفه انرژی برای سرمایه گذاری ترک‌ها در ایران به جمع بندی رسید.

این مقام مسئول به مفهوم رکود در واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: باید تعریف دقیقی از رکود و واحدهای صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی ارائه داد. آن دسته از واحدهایی که دارای فعالیت تولیدی در زمان مراجعه آمارگیران شرکت شهرک‌های صنعتی نیستند در دسته صنایع راکد قرار می‌گیرند که البته با انجام فعل و انفعالاتی از جمله تأمین نقدینگی، استفاده از فناوری و نوآوری در ماشین آلات و تجهیزات، می‌توانند فعال شوند. اما همه مشکل این واحدها به تأمین نقدینگی ختم نمی‌شود.

صالحی نیا با بیان اینکه سهم تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط از بازار سرمایه محدود است،گفت: عمده تأمین مالی از طریق نظام بانکی صورت می‌پذیرد و با توجه به اینکه در اکثر کشورهای اروپایی، بار عمده تأمین مالی بر دوش بورس است، در صدد افزایش سهم بازار سرمایه برای تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط حاضر در شهرک‌های صنعتی هستیم.

وی با بیان اینکه در دوران تحریم برخی صنایع از جمله دارو، سلولوزی، نساجی، معدنی و غذایی و ... با رشد تولید و افزایش بازار مواجه شده‌اند، گفت: در دوران تحریم صنایع خودروسازی آسیب‌پذیر تر شدند اما در مجموع تحریم‌ها فرصتی ایجاد کرد که بازار جدیدی برای محصولات داخلی ایجاد شود.

صالحی نیا در خصوص ساز و کار مالی اروپا نیز گفت: اگر این کانال مالی راه‌اندازی شود شاید بتواند در حوزه تأمین مالی صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز مؤثر واقع شود، اما این تمام داستان نیست چراکه در مرحله کنونی فعلاً کالاهای نهایی مدنظر است ولی در صورت دوام این کانال مالی، می‌تواند در زنجیره تأمین مالی حوزه دانش فنی و مواد اولیه صنایع نقش موثرتری ایفا کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ