کد خبر: ۱۲۱۳۶۵
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱/۱۷

بخشنامه مهم سازمان مالیاتی برای سهامداران ابلاغ شد

بخشنامه مهم سازمان مالیاتی برای سهامداران ابلاغ شد

بخشنامه سازمان امور مالیاتی درخصوص درآمد ناشی از ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها، نقل و انتقال سهام و سود سهام دریافتی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اداره امور مالیاتی ضمن ابلاغ بخشنامه‌ای در خصوص درآمد ناشی از ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها، نقل و انتقال سهام و سود سهام دریافتی اعلام کرد: بر اساس تبصره یک ماده 143 قانون مالیات‌های مستقیم و ماده 143 مکرر قانون مذکور برای نقل و انتقال سهام در بورس‌ها یا خارج از بورس و همچنین نقل و انتقال سهم سایر شرکت‌ها، مالیات مقطوع تعیین شده است.

بر این اساس از آن جا که تبصره 2 ماده 147 قانون مالیات‌های مستقیم مقرر می‌دارد، هزینه‌های مربوط به درآمدهایی که به موجب این قانون از پرداخت مالیات معاف یا مشمول مالیات به نرخ صفر بوده یا با نرخ مقطوع محاسبه می‌شوند به عنوان هزینه‌های قابل‌قبول مالیاتی شناخته نشده و با توجه به مراتب فوق و تبصره 4 ماده 105 قانون مالیاتی در محاسبه درآمدهای مشمول مالیات منظور نمی‌شوند.

همچنین هرگاه در اثر نگهداری سهام ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها، اقدام به انعکاس ارزش تعدیل شده سرمایه‌گذاری‌ها شود به موجب اصول حسابداری شماره 15 آثار تعدیلات یادشده به روش‌های مشخص لحاظ می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ