کد خبر: ۱۲۱۴۳۱
۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱/۱۹

جزئیات توافقات ایران و عراق در دو حوزه اعلام شد/ مبادلات 20 میلیارد دلاری
توسط وزیر صنعت :

جزئیات توافقات ایران و عراق در دو حوزه اعلام شد/ مبادلات 20 میلیارد دلاری

وزیر صنعت ضمن درباره توافقات جدید میان ایران و عراق در حوزه صنعت و بازرگانی توضیح و از برنامه‌ریزی برای رسیدن به مبادلات اقتصادی 20 میلیارد دلاری در سال 1400 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا رحمانی با اشاره به برخی توافقات میان دو کشور ایران و عراق پس از سفر رئیس جمهور به بغداد، گفت: چند یادداشت تفاهم در حوزه وزارت‌ صنعت امضاء شد که احداث راه‌آهن شلمچه به بصره و تسهیل روابط روادیدی از جمله این موارد بود.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از توافقات اجرا و بخش‌هایی نیز در مذاکرات اخیر درحال پیگیری است، افزود: برنامه‌ریزی برای رسیدن به مبادلات 20 میلیارد دلاری در سال 1400 مورد تاکید قرار گرفت و در مذاکرات با وزیر بازرگانی عراق، مقرر شد کمیته مشترکی در حوزه بازرگانی ایجاد شود و طی 3 تا 4 هفته آینده اعضای این کمیته که مشخص شدند نیز به عراق سفر می‌کنند تا مشکلات شرکت‌های ایرانی حاضر در عراق را حل و فصل کنند.

این وزیر ادامه داد: در حوزه ایجاد شهرک‌های صنعتی در مذاکرات روز گذشته با وزیر بازرگانی عراق دو نقطه را برای احداث این شهرک‌های صنعتی مشترک مشخص کردیم. یک نقطه در جنوب عراق و نقطه دیگر در منطقه اقلیم کردستان و همچنین در حوزه زیرساخت‌ها از جمله حمل‌ونقل جاده‌ای توافق‌نامه‌هایی برای فعال شدن ترانزیت ایران و عراق و سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحمانی افزود: علاوه بر این موارد تفاهم‌های خوبی در حوزه اتصال خط آهن شلمچه به بصره و موضوعات بانکی و بیمه‌ای نیز حاصل شد و در حوزه استاندارد که جزو موانع صادراتی‌ بود نیز قول مساعدی از سوی وزیر بازرگانی عراق داده شد تا شرکت‌های بازرسی ایرانی به این بخش وارد شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ