کد خبر: ۱۲۱۵۷۴
۱۴:۸ - ۱۳۹۸/۱/۲۱

ترامپ اروپا را تهدید به وضع تعرفه ۱۱ میلیارد دلاری کرد

ترامپ اروپا را تهدید به وضع تعرفه ۱۱ میلیارد دلاری کرد

با اعلام تاثیرات منفی یارانه‌های اروپا به ایرباس بر اقتصاد آمریکا ، ترامپ تهدید کرد بر ۱۱ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی اروپا، تعرفه وضع می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، پس از اینکه سازمان تجارت جهانی اعلام کرد یارانه‌های اتحادیه اروپا به ایرباس، تأثیرات منفی بر اقتصاد آمریکا داشته، ترامپ تهدید کرد بر ۱۱ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از اروپا، تعرفه وضع می‌کند.

اوایل هفته، نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد: واشنگتن در حال آماده‌سازی تعرفه‌هایی برای طیف گسترده‌ای از صادرات اتحادیه اروپا به آمریکا است که این گروه، کالاهایی نظیر هواپیمای مسافربری و قطعات آن و همچنین مشروبات الکلی، پنیر و محصولات لبنی را در بر می‌گیرد.

این تهدید آمریکا به شدت مورد انتقاد مقامات اروپایی قرار گرفت. آنها می‌گویند در این رقم خیلی اغراق شده است. همچنین بلوک اروپا تهدید کرده است اقداماتی تلافی‌جویانه را برای یارانه‌های بوئینگ به کار خواهد گرفت.

ایرباس با اعلام اینکه هیچ پایه و اساس قانونی برای این اقدام واشنگتن وجود ندارد در مورد تعمیق تنش‌های تجاری ترنس‌آتلانتیک (تجارت طرفین اقیانوس اطلس) هشدار داد.

شکایت آمریکا بر علیه یارانه‌های دولتی اتحادیه اروپا به ایرباس، ۱۵ سال پیش در سازمان تجارت جهانی مطرح شد. بیش از ۱ دهه دو طرف بر سر این موضوع کشمکش قضائی داشتند و اتحادیه اروپا هم، آمریکا را به اقدامات مشابهی در مورد بوئینگ متهم کرد.

این جدیدترین فصل از اوج گرفتن تنش‌های تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ در ۲۰۱۷ است. وی پس از خاتمه دادن به مذاکرات با اتحادیه اروپا برای قرارداد تجاری موسوم به شراکت تجاری و سرمایه‌گذاری ترانس‌آتلانتیک بر واردات فولاد و آلومینیوم از این قاره، تعرفه وضع کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ