کد خبر: ۱۲۲۹۱۶
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱/۲۹

اختلاف مقام‌های دولت آمریکا درباره برآورد تسلیحاتی تازه ایران

اختلاف مقام‌های دولت آمریکا درباره برآورد تسلیحاتی تازه ایران

وزارت خارجه آمریکا از اختلاف تعدادی از مقام‌های دولت در مورد برآورد تسلیحاتی تازه ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه بین تعدادی از مقام‌های دولت ترامپ بر سر برآورد تسلیحاتی تازه در مورد ایران اختلافاتی وجود دارد ، اعلام کرد : نگرانی‌هایی از سیاسی‌کاری در ارائه مدارک شکل گرفته‌ اما برآورد دقیق است.‎‎

اختلافات تازه زمانی عیان شد که وزارت خارجه آمریکا  اقدام به انتشار و سپس حذف نسخه غیرمحرمانه برآورد سالیانه به کنگره در مورد کنترل تسلیحات کرد. این وقایع یک روز پس از آن صورت گرفت که آمریکا به‌طور رسمی نام سپاه پاسداران را به فهرست سازمان‌های تروریستی افزود.

این برآورد که دوباره منتشر شد، آن‌ها را به این فکر انداخته که آیا دولت ترامپ در تلاش برای ارائه بدترین تصویر ممکن از ایران است؟ کم‌وبیش همانند آن‌چه جرج بوش و دولت وی در سال ۲۰۰۳، پیش از حمله به عراق ارائه کردند؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ایمیلی ضمن دفاع از برآورد و قضاوت‌ها در مورد ایران اعلام کرد: دربرگیرنده برآوردهایی دقیق برپایه اطلاعاتی مناسب و مربوط است.

واپسین مهلت برای ارائه برآورد تسلیحاتی دولت به کنگره، ۱۵ آوریل بود و به‌همین دلیل نیز نسخه‌ای از آن منتشر شد.

بر اساس این گزارش، در برآورد اشاره‌ای به اظهارات مقام‌های اطلاعاتی آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد پایان یافتن برنامه نظامی هسته‌ای ایران در سال ۲۰۰۳ و نیز عمل به تعهدات ایران در توافق اتمی، نشده است.

در برآورد تسلیحاتی فعلی گفته شده: اطلاعاتی که اسرائیل مدعی سرقت از از ایران شده تردیدها و پرسش‌هایی را ایجاد کرده که آیا تهران دوباره به سوی تولید سلاح هسته‌ای گام برمی‌دارد؟

انتهای پیام


 
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ