کد خبر: ۱۲۲۹۹۲
۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۲/۲

تصمیم آمریکا به کشورهای دارای تعامل با سپاه ایران

تصمیم آمریکا به کشورهای دارای تعامل با سپاه ایران

آمریکا قصد دارد به آن دسته از کشورهایی که با سپاه پاسداران در تعامل هستند معافیت از تحریم دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، آمریکا قصد دارد برای کشورها ، نهادها و سازمان‌های مردم نهادی که با سپاه پاسداران در تعامل هستند، معافیت از تحریم‌ قائل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: مقامات کشورهایی نظیر عراق که ممکن است با سپاه پاسداران در تعامل باشند، ضرورتا از دریافت ویزای آمریکا منع نمی‌شوند.

وزیر خارجه آمریکا علی‌رغم هشدارها، سپاه را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی این کشور اضافه کرد. اقدام دولت آمریکا برای فشار بر سپاه در ادامه سیاست‌هایی است که این کشور برای تنبیه گروه‌هایی در پیش گرفته که با اقدام علیه گروه‌های تروریستی واشنگتن را در پیشبرد اهداف در منطقه ناکام گذاشته‌اند.

معافیت از تحریم‌های آمریکا می‌تواند درباره مدیران خارجی که در تعامل با ایران هستند و همچنین سازمان‌های بشردوستانه که در مناطقی نظیر شمال سوریه، عراق و یمن فعال هستند اجرا شده و این سازمان‌ها بدون نگرانی از قوانین آمریکا درباره سازمان‌های تروریستی با سپاه در تعامل باشند.

اگر چه دولت آمریکا معافیت از تحریم‌هایی را در نظر گرفته اما این حق را برای خود حفظ خواهد کرد که هر فرد، دولت خارجی، شرکت یا سازمان مردم نهادی را که به پشتیبانی از سازمان‌هایی بپردازند که در فهرست تروریستی آمریکا قرار دارند تحریم کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ