کد خبر: ۱۲۳۲۰۶
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۲/۷

برآورد وزیر کشور از خسارت ۳۵ هزار میلیارد تومانی سیلاب و تخریب ۱۸۰ هزار مسکن

برآورد وزیر کشور از خسارت ۳۵ هزار میلیارد تومانی سیلاب و تخریب ۱۸۰ هزار مسکن

وزیر کشور خسارت سیلاب چند استان را ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در حوزه مسکن ۱۸۰ هزار واحد در اثر سیل تخریب شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی در بیستمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی،در خصوص سیل اخیر اعلام کرد: برآوردی که تاکنون از خسارت‌ها داشته‌ایم مبلغی بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن در قالب ۹ هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض برآورد شده، بخشی هم برای خسارت و بخش دیگر برای مسکن است. همچنین ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به تصویب رسید و ۱۳ تا ۱۴ هزار میلیارد تومان از محل تملک سرمایه‌ای به تصویب خواهد رسید. 

وی افزود:‌ امروز در جلسه‌ای با نوبخت مواردی تصویب شد که تا چهار ماه اول سال، ۴۰ درصد پرداخت‌ها محقق شود. به موضوع سیل هم پرداخته شد که بر این اساس در  همه استان‌ها به جز بخشی از خوزستان در مرحله مقابله هستیم. همه خسارت‌ها در حوزه کشاورزی ارزیابی شده و پرداخت‌های آن را آغاز و تلاش کرده‌ایم تا حداکثر خسارت‌ها را پرداخت کنیم تا کسی از سیل ضرری نبیند.

این وزیر ادامه داد: در حوزه مسکن ۱۸۰ هزار واحد در اثر سیل تخریب شده اند و ۵۶ هزار احداث نیاز به نوسازی و بقیه تعمیرات لازم دارد. در این حوزه  تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف داشته‌ایم و ستاد اجرایی فرمان امام ۲۰ هزار واحد و کمیته امداد ۱۰ هزار واحد را متقبل شدند. همچنین بسیج و خاتم‌الانبیا هم سهمی در حوزه مسکن و بازسازی‌ها خواهند داشت. البته برنامه‌ریزی برای یک سال آینده است و باید تلاش کنیم این زمان را به کوتاه‌ترین زمان ممکن برسانیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: همه کشاورزانی که در سیل اخیر خسارت دیده‌ و پیش از این وام‌هایی را از بانک‌ها دریافت کرده بودند به مدت سه سال بازپرداخت آنها امهال خواهد شد.

انتهای پیام
 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ