کد خبر: ۱۲۳۵۳۷
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۲/۱۵

نخستین شبکه ایرانی مبتنی‌بر بلاک‌چین با حضور سه بانک بورسی و بانک ملی

نخستین شبکه ایرانی مبتنی‌بر بلاک‌چین با حضور سه بانک بورسی و بانک ملی

"ققنوس" نخستین شبکه ایرانی مبتنی‌بر بلاک‌چین توسط سه بانک بورسی و بانک ملی و یک شرکت تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از دنیای‌اقتصاد، "ققنوس" نخستین شبکه ایرانی مبتنی‌بر بلاک‌چین است که بر پایه فناوری دفتر کل توزیع شده "استلار" شکل گرفته و به بانک‌ها امکان می‌دهد تا نقدشوندگی دارایی‌ها را افزایش دهند. همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده تا به‌صورت مستقیم و فرد به فرد دارایی‌ها را تبادل کنند.

این شبکه ایرانی درحال حاضر بین سه بانک حاضر در بورس پاسارگاد، ملت ، پارسیان و بانک ملی و شرکت توسن تشکیل شده و در حال گسترش دامنه به سایر بانک‌ها و موسسات بزرگ اقتصادی است.

استلار ارز دیجیتالی است که سال ۲۰۱۴ برای پیوند بین دنیای ارزهای دیجیتال و اقتصاد جهانی به‌وجود آمد و راهی شد برای ورود شرکت‌های مالی و بانک‌ها به دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده.

هدف اصلی استلار، ایجاد ارتباط بین مردم، بانک‌ها و سرویس‌های مالی برای انتقال سریع و امن پول با هزینه تراکنش بسیار ناچیز است. از سال ۲۰۱۴ به بعد شرکت‌ها و بانک‌های بزرگی در سراسر جهان مانند IBM و Deloitte به شبکه استلار پیوستند. ارز دیجیتال استلار به خواهرخوانده ریپل معروف است. هر دو ارز را فردی به نام Jed McCaleb طراحی کرده است. در این شبکه برای استارت‌آپ‌ها هم این امکان وجود دارد که بتوانند از طریق آن کسب درآمد کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ