کد خبر: ۱۲۵۶۱۲
۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۲/۱۷

دفاع وزیر اقتصاد از سازمان خصوصی سازی در تعیین قیمت بنگاه های اقتصادی

دفاع وزیر اقتصاد از سازمان خصوصی سازی در تعیین قیمت بنگاه های اقتصادی

وزیر اقتصاد با بیان اینکه واگذاری ها موضوعی نیست که توسط سازمان خصوصی سازی تعیین قیمت شود، گفت: قانونگذار روش قیمت‌گذاری در واگذاری ها را تعیین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند درباره خصوصی‌سازی و مشکلات موجود در این زمینه به خانه ملت گفت: آسیب شناسی‌های بسیاری درباره روش‌های واگذاری، قیمت گذاری، و سیاست هایی برای شفافیت و تقویت خصوصی سازی انجام شده است.

وی با اشاره به جلسه هیات واگذاری افزود: در این جلسه درباره واگذاری باقی مانده سهام دولت در شرکت هایی که در بورس هستند تصمیم گیری شد. امیدوارم در آینده ای نزدیک این فرآیند طی و ابلاغ شود. اگر این امر محقق شود گام بزرگی در واگذاری ها در محیطی شفاف انجام می شود و منافع حاصله نیز به مردم می رسد.

این مقام مسئول ادامه داد: قانون گذار روش قیمت‌گذاری در واگذاری ها را تعیین کرده و برای قیمت گذاری از کانون کارشناسان دادگستری تیمی درخواست کرده که این افراد به محل موضوع واگذاری مراجعه می‌کنند و پس از بررسی، قیمت پیشنهادی را ارائه می دهند.

دژپسند با بیان اینکه واگذاری ها موضوعی نیست که توسط سازمان خصوصی سازی تعیین قیمت شود، گفت: قیمت پیشنهادی به هیات واگذاری که متشکل از 2 نفر از نمایندگان مجلس، روسای اتاق‌های بازگانی و تعاون  به وزیر دادگستری ارائه شده و بررسی و تعیین می شود. بنابراین در واگذاری ها روال قانونی طی می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ