کد خبر: ۱۲۵۶۶۳
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۲/۱۷

ایران در قالب برجام و NPT عمل خواهد کرد
نماینده مجلس:

ایران در قالب برجام و NPT عمل خواهد کرد

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ایران از ظرفیت برجام و NPT استفاده می‌کند، گفت‌: ایران در قالب برجام و NPT عمل کرده و تعهدات مازاد را اجرا نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حشمت‌اله فلاحت‌پیشه درباره پاسخ های احتمالی ایران به خروج آمریکا از برجام به ایسنا گفت‌: ایران سیاست تقابلی را پیش رو می‌گیرد. قطعا از این سیاست همه قوای نظام و جریانات سیاسی حمایت خواهند کرد. اصل این است که در قالب برجام و NPT عمل خواهیم کرد.

وی افزود: برجام دارای پیش‌بینی‌هایی است که اگر طرفین به تعهدات عمل نکنند چه اتفاقی رخ می‌دهد. آخرین اتفاق این بود که آمریکایی‌ها بعد از بازگشت تحریم ها نقشه دوم را پیاده سازی کردند. این نقشه با هدف محرومیت صنعت هسته‌ای ایران پیاده سازی شد تا از این چرخه بهره لازم را ببرند. نتیجه‌ این است که از دل برجام باید دو موضوع را دنبال کنیم. قسمت اول این است که ایران سازوکارهای داخلی را برای تامین سوخت مورد نیاز طی می‌کند چون پیش‌بینی‌ها این است که آمریکایی‌ها در آینده می‌خواهند مشکلاتی در زمینه سوخت هسته ای و تبادلات هسته ای ایجاد کنند.

فلاحت‌پیشه گفت: ایران باید وارد مذاکرات جدی با آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای و اعضای برجام شود تا سوخت مورد نیاز را در سطوح مختلف در داخل تولید کنیم.یک‌سری تعهدات مازاد بر NPT را اجرا کردیم که ماحصل آن نبود بلکه مربوط به برجام بود. پس اکنون دلیلی ندارد که ایران در شرایط فعلی به این تعهدات پایبند بماند. بهتر است تعدیل در این تعهدات نیز شکل بگیرد. منتها اتفاقی که رخ می‌دهد این است که خروج از برجام و NPT صورت نخواهد گرفت و از ظرفیت‌های برجام و NPT برای مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ