کد خبر: ۱۲۵۸۶۱
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۲/۲۳

وزرای خارجه اروپایی برای پاسخ به اقدام اخیر ایران نشست اضطراری گذاشتند

وزرای خارجه اروپایی برای پاسخ به اقدام اخیر ایران نشست اضطراری گذاشتند

وزرای خارجه سه کشور اروپایی به همراه مسئول سیاست خارجی اروپا،نشستی اضطراری درباره پاسخ به اقدام اخیر ایران در نقض تعهدات برجام و پیشرفت ها برای ادامه تجارت با این کشور برگزار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس  به نقل از نشنال، وزرای خارجه  انگلیس، فرانسه و آلمان امروز در بروکسل نشست فوق العاده برگزار می‌کنند تا درباره اقدام اخیر ایران در نقض تعهدات در برجام رایزنی کنند.

براساس این گزارش، وزرای خارجه این سه کشور اروپایی به همراه فدریکا موگرینی درباره پاسخ اتحادیه اروپا به اقدام ایران در زمینه آب سنگین و اورانیوم غنی شده بحث و بررسی خواهند کرد.

وزرای خارجه اروپایی قرار است علاوه بر بررسی پاسخ به تهدیدهای ایران، درباره پیشرفت ها در زمینه تلاش برای ادامه تجارت با ایران نیز رایزنی کنند.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس ضمن تاکید بر تعهد ایران به برجام گفت: انگلیس نیز به تعهدات در توافق هسته‌ای پایبند خواهد ماند.به دنبال دیدار وزیر خارجه انگلیس با وزیر خارجه آمریکا در هفته گذشته، وی قصد دارد با همتایان اروپایی نیز درباره پاسخ به اعلامیه تهدید آمیز اخیر ایران رایزنی کند.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا روز گذشته در یادداشتی با هشدار درباره احتمال فروپاشی کامل برجام از اتحادیه اروپا و سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس خواسته با راه‌اندازی ساز و کار ویژه موسوم به اینستکس مانع از شکست این توافق هسته‌ای شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ