کد خبر: ۱۲۸۲۲۳
۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۲/۳۱

نخستین عرضه و معامله ۳ محصول از بزرگترین پالایشگاه و دو شرکت
مدیر کالا و انرژی یک کارگزاری خبر داد:

نخستین عرضه و معامله ۳ محصول از بزرگترین پالایشگاه و دو شرکت

مدیر کالا و انرژی یک کارگزاری دارای رتبه الف با اعلام انجام نخستین معامله دو محصول بزرگترین پالایشگاه جهان و زیرمجموعه شرکت بورسی از اولین عرضه شمش فولاد یک شرکت در روزجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زهرا قهرمانی مدیر واحد کالا و انرژی کارگزاری ایساتیس پویا گفت: پس از پذیرش حلال 402 پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی و شمش فولادی شرکت های غلتک سازان و تارا شمش، کالاهای این شرکت ها توسط این کارگزاری برای اولین بار در بورس های کالایی آماده عرضه شد.

وی ادامه داد: کارگزاری ایساتیس پویا دارای رتبه الف از سازمان بورس و به عنوان کارگزار عرضه کننده پالایشگاه ستاره خلیج فارس (بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان) با پذیرش کالاهای مختلف آن سعی در گسترش معاملات محصولات پالایشی در بورس انرژی را دارد و پذیرش برش سنگین و حلال 402 تولیدی در همین راستا بوده و عرضه های متعدد گاز مایع، حلال 404، برش سنگین و نفتا طی چند وقت اخیر از فعالیت های واحد انرژی این کارگزاری است.

این مدیر افزود: در راستای رونق تولید ملی و پاسخ به نیاز بازار فرآورده های نفتی ، دیروز اولین عرضه حلال 402 پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان یکی از پر مصرف ترین گرید حلال انجام و طی آن 3 میلیون لیتر به قیمت پایه 48 هزار و 491 ریال عرضه شد که با استقبال زیاد مصرف کنندگان و تقاضای بیش از 16 میلیون لیتری و افزایش 17 درصدی قیمت پیشنهادی در نهایت به قیمت هر لیتر 56 هزار و 618 ریال معامله شد.

قهرمانی ادامه داد: دو روز پیش نیز برای اولین بار 2 هزار تن شمش بلوم شرکت غلتک سازان سپاهان (از زیر مجموعه های شرکت بورسی چدن سازان ) توسط این کارگزاری عرضه شد که با تقاضای 16000 تنی خریداران مواجه و با رقابت حدود 18 درصدی معامله شد. همچنین با توجه به پذیرش شمش فولادی شرکت تارا شمش یزد ، امروز نخستین عرضۀ این شرکت در رینگ صنعتی بورس کالا توسط این کارگزاری انجام می شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ