کد خبر: ۱۲۸۲۴۲
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۲/۳۱

جزییاتی از بسته ارزی و حذف محدودیت قیمتی صادرکنندگان
مدیر اداره صادرات بانک مرکزی اعلام کرد:

جزییاتی از بسته ارزی و حذف محدودیت قیمتی صادرکنندگان

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی با اعلام چگونگی بازگشت ارز به چرخه اقتصادی گفت: از این پس هیچ گونه محدودیت قیمتی برای صادرکنندگان در بازار دوم نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صمد کریمی در برنامه تیتر امشب تلویزیون گفت: دوم اردیبهشت سال گذشته نحوه بازگشت ارز در هیأت دولت تصویب و درباره روش های واردات در مقابل صادرات و چگونگی بازگشت ارز به سامانه نیما تصمیم گیری شد. در نهایت، بسته جدید چگونگی بازگشت ارزی مصوب شد که در آن دو گروه پتروشیمی و سایر صادرکنندگان و میزان بازگشت ارز به سامانه نیما مشخص شده است.

وی افزود: از این پس هیچ گونه محدودیت قیمتی برای صادرکنندگان در بازار دوم نخواهیم داشت. معاملات اسکناس در بانک‌ها و نیما انجام می‌شود و در سامانه نیما (بازار دوم) ثبت خواهد شد. معاملات اسکناس هم در بانک‌ها انجام می‌شود و هم در صرافی‌های مجاز که در سامانه نظارت ارز ثبت شده‌اند.

این مقام مسئول به چگونگی سرمایه گذاری ارزی در بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: عملکرد صادرکنندگان به ۱۹ میلیارد دلار رسیده و باید با منابع ارزی حاصل از فروش محصولات غیرنفتی بتوانیم کالاهای مورد نیاز را تامین کنیم. صادرکنندگانی که بیش از ۷۰ درصد از ارز حاصله را به سامانه نیما عرضه کرده‌اند تشویق می‌شوند.

کریمی ادامه داد: صادرکنندگانی که صادرات در مقابل واردات انجام می‌دهند می‌توانند اطلاعات صادراتی را به سامانه جامع تجارت وارد کنند.

وی درباره بازار متشکل ارزی و کنترل نرخ ارز نیز توضیح داد: کارگزاران این بازار صرافی‌ها هستند. نگاه بانک مرکزی به بازار متشکل ارزی شبیه نگاه به یک بانک است که زیر نظر بانک مرکزی اقدام به تجارت و تعاملات اقتصادی می کند.

به گفته وی از سه ماهه چهارم سال گذشته شرکت هایی مانند پتروشیمی توانسته اند ارز بیشتری به بازار عرضه کنند و کنترل بازار ارز در کاهش قیمت دلار روزهای اخیر تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ