کد خبر: ۱۲۸۵۷۶
۰:۰ - ۱۳۹۸/۳/۱۱

پیش بینی بازاری با چالش و کاهش حجم معاملات + وضعیت چند گروه
توسط یک کارگزاری بررسی شد:

پیش بینی بازاری با چالش و کاهش حجم معاملات + وضعیت چند گروه

یک کارگزاری با اعلام اینکه بازار سهام احتمالا" در ابتدای هفته نیمه تعطیل پیش رو با چالش و کاهش حجم معاملات روبرو باشد، وضعیت چند گروه را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاخص بورس در حالی اولین روز هفته نیمه تطعیل را از میانه کانال 224 هزار تایی شروع می کنه که کارگزاری آبان درباره وضعیت گذشته و آینده بازار سهام اعلام کرد: بازار در هفته گذشته متاثر از گزارش های فروش مناسب و البته رشد قیمت ها در سامانه نیما در کنار تلطیف فضای سیاسی، رشد قابل قبولی داشت و تا حدود زیادی به افت قیمت ها در بازارهای جهانی بی توجه بود و نمادها  و گروه های کوچکتر نیز همچنان در روند صعودی باقی ماندند.

اما افت معنادار قیمت ها در بازارهای جهانی به خصوص نفت تا حدودی کار را برای ادامه روند صعودی که در سقف تاریخی با مقاومت جدی روبرو است، سخت کرده و به نظر می رسد بازار سهام در ابتدای هفته نیمه تعطیل پیش رو با چالش روبرو باشد ولی به نظر می رسد در گروه ها و نمادهای بزرگ روندی نوسانی با گرایش اصلاحی رخ دهد و این بار رشد قیمت ها در سامانه نیما، عمق اصلاح را تا حدودی کاهش یابد و به اصطلاح کف بازار سفت تر از قبل شده و در درصدهای منفی احتمالی، خریداران حضور پررنگ تری داشته باشند.

در دیگر گروه ها ، خودرویی ها پیرو روند قبلی ، احتمالا شروعی مثبت داشته باشند و در ادامه وضعیت عرضه ها در این گروه نیز به وضعیت کلی بازار در گروه های بزرگ بستگی خواهد داشت.

در گروه بانک نیز احتمالا کاهش حجم و افزایش نسبی عرضه ها را تجربه خواهد کرد و روند برخی از تک سهم های این گروه مثبت خواهد بود.

در دیگر گروه های کوچک به نظر می رسد با فاصله گرفتن بازار از فضای اصلاحی نسبی، می توان به روند مثبت مجدد تک سهم ها امیدوار بود.

به صورت کلی افت بازارهای جهانی و تعطیلات پیش رو ، می تواند اجتناب از خرید های پرحجم و تبعا کاهش حجم معاملات را در هفته جاری به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ