کد خبر: ۱۲۸۷۷۵
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۳/۱۹

زیرمجموعه های شستا به تعاونی ها واگذار می شوند / ۵ مورد مذاکره
معاون وزیر:

زیرمجموعه های شستا به تعاونی ها واگذار می شوند / ۵ مورد مذاکره

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از امضاء تفاهم نامه واگذاری شرکت های شستا به تعاونی ها و پنج مورد مذاکره در بخش های کشاورزی، صنعتی و پتروشیمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدکبیری با اعلام تصویب ۱.۷ میلیون شغل در بخش تعاون، اخذ ۲ هزار میلیارد تومان از وزارت صنعت برای ایجاد شغل، احیای ۱۸ هزار میلیارد تومان مطالبه تعاونی از دولت به ایرنا گفت: مردمی کردن اقتصاد از طریق واگذاری شرکت های دولتی و شبه دولتی به تعاونی ها ممکن می شود.

وی ادامه داد: مهمترین تفاهمی که درخصوص واگذاری به تعاونی ها داشتیم واگذاری شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به تعاونی ها است که تفاهم نامه ای نیز در این خصوص با اولویت هایی چون واگذاری شرکت ها به تعاونی های توسعه عمران شهرستان ها امضا شده است.

این مقام مسئول با اشاره به ایجاد تعاونی در شهرستان ها با عضویت نیم درصد جمعیت ادامه داد: شستا، صورت مالی شرکت های قابل واگذاری را ارائه کرده و معاونت امور تعاون نیز این اطلاعات را در اختیار تعاونی هایی دارای اهلیت قرار داده و بستر لازم برای این انتقال فراهم شده است.

کبیری افزود: در واگذاری شرکت های شستا، پنج مورد مذاکره در بخش های کشاورزی، صنعتی و پتروشیمی درحال انجام است. در بخش پتروشیمی واگذاری به صورت کامل نیست و بخش سهامداری توسط اتحادیه است. در سال جاری تعدادی از واگذاری ها به تعاونی ها انجام می شود و پنج تا ۱۰ مورد واگذاری در مرحله مذاکره است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ