کد خبر: ۱۲۸۹۵۵
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۳/۲۳

سایت بازار متشکل ارزی معرفی شد / پاسخ به نقش فرابورس و چند ابهام
در جلسه مسئولان با صرافان مطرح شد:

سایت بازار متشکل ارزی معرفی شد / پاسخ به نقش فرابورس و چند ابهام

مدیرعامل و هیات مدیره بازار متشکل ارزی با اعلام توضیح به ابهاماتی مانند نقش فرابورس، نسخه آزمایشی پایگاه اینترنتی این بازار را رونمایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی اعلام کرد در جلسه هیات مدیره بازار متشکل ارزی با صرافان،پرسش‌ها و ابهاماتی نظیر نقش فرابورس در این بازار، کارمزد معاملات، حق عضویت ، نحوه انتخاب سهامداران  دوره زمانی پرداخت حق اشتراک، ناعادلانه بودن تساوی حق اشتراک برای صرافی‌های کوچک و بزرگ، نامشخص بودن تکلیف ارز خریداری‌شده در صورتی که بعد از 10 روز به‌فروش نرسد، نامشخص بودن بازارساز اصلی این بازار، نقش بانک مرکزی در بازارسازی و... مطرح شد .

در این باره محمود شکسته‌بند مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت:هیجانات و نابسامانی‌هایی که در بازار ارز به‌وجود آمد باعث شد بانک مرکزی به‌فکر ساماندهی و تشکیل بازاری بیفتد که در آن نرخ واقعی خرید و فروش صرافان معین شود.بازار متشکل ارزی بین صرافان و خریداران قرار می‌گیرد، معاملات واقعی هستند و هیجانات کاذب نمی‌تواند در نرخ‌ها تأثیرگذار شود و در نتیجه قیمت‌ها به ثبات می‌رسد.

وی ادامه داد: نسخه آزمایشی پایگاه اینترنتی بازار متشکل ارزی به‌آدرس www.ice.ir قابل مشاهده شده و نرخ‌های روزانه نیز به‌روی این پایگاه قرار داده می‌شود.

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی نیز از مطالبات و دغدغه‌های مطروحه صرافان در خصوص عملیاتی شدن بازار و سازوکارهای پیش‌بینی‌شده برای فعالیت آنها بر لزوم توجه کامل به بحث‌های فنی و اجرایی طرح‌شده از سوی صرافان تأکید و اعلام کرد شخصاً دغدغه‌های مطرح‌شده را طی هفته آینده در جلسات با صاحب‌نظران و فعالان بازار بررسی و تصمیم‌گیری خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ