کد خبر: ۱۲۹۳۵۳
۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۴/۳

پیشنهاد وزارت نیرو به دولت درباره تولیدکنندگان بیت کوین

پیشنهاد وزارت نیرو به دولت درباره تولیدکنندگان بیت کوین

سخنگوی صنعت برق با اشاره به غیر مجاز بودن مصرف برق توسط بیت کوین‌ها گفت: طبق دستور اعلام شده، تولید کنندگان بیت کوین شناسایی و برق آن‌ها قطع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به غیر مجاز بودن مصرف برق توسط بیت کوین‌ها گفت: طبق دستور اعلام شده به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق، تولید کنندگان بیت کوین شناسایی و برق آن‌ها قطع خواهد شد.زیرا  اتصال این مراکز به شبکه به دلیل مصرف زیاد سبب ناپایداری برق و بروز مشکل برای دیگر مشترکین است.

وی با بیان اینکه استخراج هر بیت کوین معادل مصرف 24 واحد مسکونی در سال است،افزود: هنوز تعرفه‌ی مشخصی برای برق مصرفی بیت کوین تعریف نشده که البته پیشنهاد وزارت نیرو در این خصوص به هیات دولت ارسال و درحال بررسی در کمیسیون‌های مختلف است که پس از تعیین به همه شرکت‌ها ابلاغ خواهد شد.

رجبی مشهدی ادامه داد: پس از ابلاغ تعرفه برق بیت کوین‌ها، صاحبان ​این مراکز می‌توانند به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق مراجعه و بر اساس میزان مصرف درخواست خود را اعلام کنند.

بر این اساس، اگر دولت این پیشنهاد وزارت نیرو را به تصویب برساند به جای شناسایی و قطع برق تولیدکنندگان ارز دیجیتال، شاهد فعالیت آنها بصورت ضابطه مند خواهیم بود. حتی وزارت نیرو و شرکت مادرتخصصی توانیر می توانند مشوق‌ها و محدودیت‌هایی را همانند بخش صنعت و کشاورزی به منظور عدم مصرف برق توسط ماینرها در ساعات اوج لحاظ کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ