کد خبر: ۱۲۹۷۵۴
۰:۰ - ۱۳۹۸/۴/۱۵

برنامه رئیس بانک مرکزی برای تامین سرمایه در گردش تولید

برنامه رئیس بانک مرکزی برای تامین سرمایه در گردش تولید

رئیس بانک مرکزی با اشاره به طرح تامین مالی مولد برای بخش تولید، هدف این طرح را تامین زنجیره تولید صنعت به سرمایه در گردش با کمترین نیاز به انبساط اعتباری و اثر تورمی، عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در توئیتر اعلام کرد: علیرغم رشد فراوان کل‌های پولی و به‌ویژه نقدینگی طی سالهای گذشته، تامین مالی فعالیت‌های تولیدی همچنان با دشواری روبرو است. افزایش هزینه های تولید در طول یکسال گذشته، نیاز به سرمایه در گردش تولید را به شدت افزایش داده و تأمین مالی را دشوارتر کرده است.

بانک مرکزی با درک این وضعیت به دنبال طرح‌هایی جهت حل این دشواری است. اصل اساسی در نگاه بانک مرکزی آن است که هرگونه طرحی، اولا به تامین مالی فعالیت‌های تولیدی منجر شده و نیاز افزایش یافته سرمایه درگردش آنها را برآورده کند. ثانیا منجر به انحراف در منابع نظام بانکی و لذا تشدید فشارهای تورمی و قیمتی نشود.

بر این اساس، در کمیته‌های مشورتی نقدینگی و اعتباری بانک مرکزی طرح‌های متعددی مورد بحث قرار گرفته است. یکی از این طرح‌ها، "تامین مالی مولد" است به نحوی که با کمترین نیاز به انبساط اعتباری و اثر تورمی، نیاز زنجیره تولید صنعت به سرمایه در گردش پاسخ داده شود و از انحراف منابع به سمت فعالیت‌های غیرمولد ممانعت شود.

این طرح پس ازنظرخواهی از متخصصین پولی و بانکی جمع بندی و در کنار تلاش‌های جاری بانک‌ها برای تأمین مالی تولید در جهت جلوگیری از رکود و اعاده رونق تولید به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ