کد خبر: ۱۳۰۰۲۶
۰:۱ - ۱۳۹۸/۴/۲۲

حقوق‌ ۵۰ میلیونی در وزارت کار موجب سوال مجلس از وزیر اقتصاد شد

حقوق‌ ۵۰ میلیونی در وزارت کار موجب سوال مجلس از وزیر اقتصاد شد

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه متاسفانه گزارش هایی از پرداخت حقوق‌های ۵۰ میلیون تومانی در شرکت‌های وزارت کار داشته‌ایم، گفت: باید وزارت اقتصاد علت این تخلف را اعلام کند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی پورمختار با اشاره به تدوین سوال نمایندگان از وزیر اقتصاد درباره پرداخت حقوق‌های نجومی علی‌رغم منع قانونی به فارس گفت:‌ در این باره سوالی را از دژپسند مطرح کرده‌ایم و منتظریم تا در هفته جاری که جلسات مجلس آغاز می‌شود این موضوع را پیگیری کنیم.

وی افزود: وزیر اقتصاد باید بر نحوه اجرای قانون بودجه و سایر قوانین مرتبط و همچنین نظارت بر هزینه‌ها اقدام عاجل و قاطع کند و این وزارتخانه باید پاسخ دهد چرا حقوق‌های نجومی همچنان وجود دارد؟

این نماینده مجلس ادامه داد: دیوان محاسبات وظیفه رسیدگی به موضوع حقوق‌های نجومی را دارد و توقع از این نهاد ناظر به عنوان بازوی نظارتی مجلس هم این است.

پورمختار گفت: حقوق‌های نجومی در سال‌های گذشته و در مرحله اول بررسی شد و دیوان محاسبات هم در این باره ورود کرده و گزارشی در صحن علنی قرائت شد اما اینکه پرداخت حقوق‌های نجومی همچنان وجود داشته باشد جای سوال است. متاسفانه در شرکت‌های وابسته به وزارت کار، گزارشاتی از حقوق‌های 40 و 50 میلیون تومانی وجود دارد که آنها دریافت این حقوق‌‌ها را شفاف بیان کرده‌اند.

وی افزود: وقتی حداکثر حقوق مدیران طبق قانون 7 برابر حداقل حقوق یعنی 31 میلیون تومان است، معنا ندارد حقوق‌های 40 تا 50 میلیونی و بیش از آن را مشاهده کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ