کد خبر: ۱۳۱۳۵۶
۰:۰ - ۱۳۹۸/۴/۳۰

پیشنهاد معاون وزیر اقتصاد برای بهترین گزینه خرید و فروش سهام عدالت در بورس

پیشنهاد معاون وزیر اقتصاد برای بهترین گزینه خرید و فروش سهام عدالت در بورس

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به آخرین اقدامات برای خرید و فروش سهام عدالت در بورس از بهترین گزینه برای تعیین واسطه بین شرکت های سرمایه پذیر و مشمولین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میرعلی اشرف پوری‌حسینی با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای خرید و فروش سهام عدالت در بازار سرمایه به ایرنا گفت: آخرین اقدامی که از سوی سازمان خصوصی‌سازی برای ورود سهام عدالت به بورس انجام شد مربوط به چهار سال گذشته است.

وی ادامه داد: پیش‌نویس لایحه تهیه و بعد از ارائه اصلاحات لازم، تائیدیه آن را از وزارت اقتصاد کسب شد و در اختیار هیات وزیران قرار گرفت. ساز و کار تصویب پیش‌نویس لایحه بر عهده دولت و بعد از آن در اختیار مجلس است. بنابراین نباید اقدام خاصی از این طرف صورت گیرد.این پیش نویس از 1.5 سال گذشته در مجلس در حال بررسی است و به نظر می رسد بررسی و پیگیری های مربوط به آن در حال طی کردن روزهای پایانی است.

این مقام مسئول افزود " انتظار می رود با تصویب پیش‌نویس، اشکالات برطرف و دیگر مشمولین از شرایط حاضر اذیت نشوند. از همان ابتدا به دنبال ایجاد واسطه بین شرکت های سرمایه‌پذیر و مشمولین سهام عدالت بودیم. چرا که امکان اعطای سهام بصورت مستقیم از سوی شرکت های سرمایه پذیر به ۴۹ میلیون نفر وجود ندارد و اجرای چنین اقدامی عواقب نامطلوبی را به همراه خواهد داشت.

پوری‌حسینی با تاکید بر اینکه از سال ۸۴ درحال بحث و مذاکره برای تعیین واسطه مابین شرکت های سرمایه پذیر و مشمولین سهام عدالت هستیم، گفت: صندوق قابل معامله در بورس بهترین گزینه برای این اقدام است و غیر از آن باقی گزینه ها از ایراداتی برخوردارند که نمی توانند چندان در این کار موفق باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ