کد خبر: ۱۳۱۴۸۸
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۵/۱

چینی‌ها مجاز به سفر 21 روزه بدون ویزا در ایران شدند/ جذب یک میلیون نفر
از 28 تیر 98 :

چینی‌ها مجاز به سفر 21 روزه بدون ویزا در ایران شدند/ جذب یک میلیون نفر

مقررات لغو یک‌طرفه روادید برای اتباع چینی ابلاغ شد و تا مردم پرجمعیت ترین کشور جهان بتوانند بدون دریافت رویداد ، سفر 21 روزه به ایران داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ولی تیموری معاون گردشگر اعلام کرد:وزارت خارجه ساز و کار اجرایی ورود گردشگران چینی را به نمایندگی‌ها و سر کنسولگری‌ های خارج از کشور، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط از جمله سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابلاغ کرده و لغو روادید  اتباع جمهوری خلق چین از 25 تیر 98  وارد مرحله عملیاتی شده است.

بر این اساس تمام اتباع جمهوری خلق چین مجازند بدون اخذ روادید سفر 21 روزه به ایران کنند.

براساس این گزارش، وزارت خارجه پیش از این مدت زمان حضور چینی‌ها بدون روادید را 15 روز تعیین کرده بود و قرار است یک میلیون گردشگر چینی تا چهار پنج سال آینده جذب شوند .

در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۲ هزار چینی به ایران سفر کرده‌اند. فرودگاه بین المللی تهران نیز اعلام کرده سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار چینی بدون آن‌که وارد خاک ایران شوند ترانزیت شده‌اند.

چین مهم‌ترین منبع تامین گردشگر در جهان است. سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱۵۰ میلیون چینی به خارج از مرزهای این کشور سفر کردند. وزارت فرهنگ و گردشگری چین پیش‌بینی کرده است: با تدوام این رشد اقتصادی و افزایش درآمدهای سالانه شخصی، آمار سفر شهروندان این کشور به خارج از چین تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۷۸ میلیون نفر برسد. همچنین تخمین زده شده این گردشگران در مجموع حدود ۱.۲ تریلیون یوان هزینه کنند.

ایران از سال ۲۰۱۱ به فهرست مقاصد گردشگری چین وارد شده است. از سال ۱۳۹۵ نیز نرمش در سیاست‌های جذب گردشگران چینی اتخاذ شد. هیات وزیران نیز اوایل تیرماه مصوبه لغو یکطرفه روادید با چین را صادر کرد. وزارت خارجه نیز در نامه‌ای به دستگاه‌های مرتبط اعلام کرد، این مقررات را از ۲۵ تیرماه به اجرا خواهد گذاشت. معاون اول رییس‌جمهور نیز ابلاغ این مصوبه را ۲۷ تیرماه رسانه‌ای کرد.

انتهای پیام
 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ