کد خبر: ۱۳۳۲۰۲
۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۵/۲۶

همتی درباره رعایت درصد سهامداری، اعطای وام و ... به بانک ها هشدار داد

همتی درباره رعایت درصد سهامداری، اعطای وام و ... به بانک ها هشدار داد

رییس بانک مرکزی ضمن اشاره به روند بازار ارز و کنترل نوسانات به برخی بانک ها درخصوص تخطی از مقررات درصدهای سهامداری، اجرای حاکمیت شرکتی و اعطای وام‌های خاص هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی با انتشار مطلبی در فضای مجازی اعلام کرد: همانگونه که فعالان اقتصادی و مردم آگاهی دارند، بازار ارز پس از یک دوره سخت که بیشتر از ناحیه فشارهای خارجی و تحریم همه جانبه و انتظارات منفی ناشی از آن بود در دوره اخیر تدریجاً به سمت پایداری و پیش بینی پذیری حرکت می کند.

تلاش بانک مرکزی در یک سال گذشته عمدتاً با تمرکز بر مدیریت بازار و ساماندهی به آن بوده است. در این میان، طرح مباحثی مانند تأمین مالی دولت یا کمک به بانک‌ها از طریق تحولات نرخ ارز نه تنها بر اساس آمار بی اساس است بلکه جفای بزرگی در حق بانک مرکزی است و کارشناسان می‌دانند که کنترل نوسانات نرخ ارز فرآیند پیچیده ای است که با ابزارهای در اختیار بانک مرکزی انجام می گیرد.

در این راستا، بنده همچنان بر عهد و برنامه یک سال پیش مبنی بر صیانت از ذخایر بانک مرکزی پا برجا هستم و بصورت فزاینده به تقویت آن اهتمام جدی دارم. بخش با اهمیت دیگری از اقدامات در دست بانک مرکزی آن است که دوره تخطی برخی از بانک ها از مقررات ابلاغی و برخی نسبت ها به ویژه درصد های سهامداری، اجرای حاکمیت شرکتی، اعطای وام‌های خاص خصوصاً به اشخاص و شرکت‌های مرتبط به سر آمده و بانک ها باید در چارچوب برنامه‌های بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی، دستورالعمل ها و تصمیمات جدی و قاطعی که در بانک مرکزی اتخاذ و به آنها ابلاغ خواهد شد با جدیت تمام پیگیری و اجرا کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ