کد خبر: ۱۳۳۳۷۱
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۶/۱

بانک اسلامی انگلیس و متعلق به ثروتمندان قطری متهم به پولشویی شد

بانک اسلامی انگلیس و متعلق به ثروتمندان قطری متهم به پولشویی شد

بزرگترین و قدیمی ترین بانک اسلامی انگلیس که به شمار زیادی از نهادهای اسلامی خدمات مالی ارائه می دهد و ۸۵ هزار مشتری دارد ، متهم به پولشویی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تایمز، تحقیقات درباره بانک اسلامی الریان از سال گذشته توسط نهاد ناظر بر استانداردهای مالی انگلیس (FCA) آغاز شده و در حال حاضر قادر به افتتاح حساب بانکی جدید برای افرادی که پر خطر خوانده می‌شوند، نیست.

الریان که مقر آن در شهر بیرمنگهام است، بالغ بر ۸۵ هزار مشتری دارد که بیشتر آنها ثروتمندان قطری هستند. این بانک که در گذشته بانک اسلامی بریتانیا نام داشت ۷۰ درصد سهام آن در مالکیت دومین بانک قطر موسوم به مصرف الریان تعلق دارد و ۳۰ درصد دیگر آن هم متعلق به هلدینگ قطر بازوی سرمایه گذاری دولت قطر است.

این بانک به ۱۵ نهاد افراطی اسلامی خدمات مالی ارائه می دهد درحالی که نهادهای مذکور بصورت قانونی در انگلیس فعالیت می کنند. نهاد ناظر بر استاندارد های مالی انگلیس (FCA) درباره این خبر اظهار نظری نکرده و الریان هم منکر تخلف مالی شده است. درصورتی که اتهام پولشویی این بانک اسلامی ثابت شود، ممکن است صاحبان آن به پرداخت جریمه نقدی و حداکثر ۲ سال زندان محکوم شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ