کد خبر: ۱۳۳۳۸۷
۰:۳ - ۱۳۹۸/۶/۲

توضیحات وزیر اقتصاد به جهانگیری درباره فروش ۹۵ درصد سهام هواپیمایی ایرتور

توضیحات وزیر اقتصاد به جهانگیری درباره فروش ۹۵ درصد سهام هواپیمایی ایرتور

وزیر اقتصاد در نامه ایی به معاون اول رئیس جمهور درباره فروش ۹۵ درصد از سهام هواپیمایی ایرتور توضیح داد و از این اقدام دفاع کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در نامه ای به اسحاق جهانگیری درباره واگذاری شرکت هواپیمایی ایرتور که به اعتقاد عده ایی با قیمت نازل واگذار شده، اعلام کرد: 95 درصد سهام این شرکت پس از چند جلسه بررسی و براساس مصوبه 22 آبان 89 هیأت واگذاری از طریق مزایده در فرابورس عرضه و به شرکت هسایار 80 درصد و احیا صنایع خراسان 15 درصد فروخته می شود.

خریداران پس از پرداخت حصه نقدی و تحویل شرکت، نه تنها در شرایط نامناسب و در حال فروپاشی شرکت توفیق چندانی کسب نمی کنند بلکه از عهده پرداخت اقساط سازمان خصوصی سازی هم برنمی آیند تا اینکه این سازمان براساس قرارداد فی مابین، برای وصول مطالبات، سهام در وثیقه را برای فروش به مزایده می گذارد.

سهام در وثیقه سازمان خصوصی سازی برای وصول مطالبات، سه بار در سال 93 به عرضه عمومی گذاشته می شود ولی استقبال نمی شود و در نوبت بعد بهای پایه تعدیل می شود ولی باز خریداری وجود نداشته تا اینکه در نوبت پنجم در سال 94 با قیمت پایه نوبت چهارم یک نفر تمایل به خرید نشان می دهد و سهام را از طریق شرکت در مزایده عمومی خریداری می کند.

خریدار بعدی نه تنها همه اقساط را به موقع پرداخت می کند بلکه شرکت را به طور کامل متحول کرده و یک شرکت ورشکسته و در حال نابودی را به شرکتی سرحال و کارآمد تبدیل می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ