کد خبر: ۱۳۳۴۷۶
۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۶/۴

بازتاب جهانی حضور ناگهانی ظریف در فرانسه / درخواست تهران برای فروش نفت

بازتاب جهانی حضور ناگهانی ظریف در فرانسه / درخواست تهران برای فروش نفت

سفر پیش بینی نشده و ناگهانی دیروز وزیر خارجه به فرانسه و مذاکره با دولتمردان کشورهای اورپا با واکنش های و اعلام درخواست تهران همراه بود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از واشنگتن‌پست، سفر پیش بینی نشده و ناگهانی دیروز محمدجواد ظریف به فرانسه و حضور چند ساعته و مذاکره وی با دولتمردان کشورهای اورپا با واکنش هایی روبرو شد.

دراین میان وزیر خزانه‌داری آمریکا در واکنش به ورود ظریف به محل برگزاری نشست سران گروه 7 و امکان دیدار وی با مقام‌های آمریکایی، گفت : ترامپ پیش از این گفته اگر ایران بخواهد بنشیند و مذاکره کند، برای این مذاکرات پیش‌شرطی نخواهد گذاشت.

ترامپ نیز با گفتن اصطلاح No Comment ، از دست خبرنگاران فرار کرد. وی که همواره با تکیه کلام ها و شوخى هاى عجیب، رهبران جهان را وا مى دارد که به دنبال واژه براى پاسخ بگردند این بار حرفى براى گفتن نداشت و درباره سفر ظریف گفت : حرفى ندارم.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هم گفت: رایزنی‌های سران کشورهای عضو گروه هفت در مورد ایران، سازنده بود.

وی حضور ظریف در محل برگزاری نشست گروه هفت را رخدادی موازی در مکانی مشترک توصیف کرد و گفت: دعوت ظریف از سوی گروه ۷ صورت نگرفته است.

خبرگزاری رسمی چین هم  سفر ظریف به فرانسه را غیر منتظره و متعجبانه خواند و اعلام کرد: موضوع هسته ای ایران یکی از مباحث اصلی اجلاس هفت کشور صنعتی است که فرانسه به همراه انگلیس و آلمان مایل است از این رویداد برای نجات برجام استفاده کند.

نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل هم در اعلام کرد : برای ترامپ و سایر رهبران جی ۷ توهین آمیز است. ایران از تروریسم در هرجایی حمایت کرده و همچنان شعار مرگ بر آمریکا می دهد. اقدام ماکرون در این کار (دعوت از ظریف) بسیار ریاکارانه بود.

مکرون هم به تلویزیون LCI گفته بود در این نشست توافق شد مشترکا به ایران چه بگوییم.  همه خواهان پرهیز از مناقشه هستند. ترامپ هم در این زمینه کاملا صریح بود.

کاخ الیزه هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد دعوت از ظریف برای سفر به محل برگزاری نشست گروه هفت با موافقت آمریکا صورت گرفته و پاریس به رایزنی با تهران ادامه می‌دهد.

براساس این گزارش، چند منبع معتبر هم به رویترز اطلاع داده‌اند ایران بر سر برنامه موشکی و غنی‌سازی اورانیم مذاکره نخواهد کرد و از کشورهای اروپایی می‌خواهد اگر تمایل به حفظ توافق هسته‌ای دارند، فروش نفت ایران را به حداقل ۷۰۰ هزار و حداکثر به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برسانند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ