کد خبر: ۱۳۶۲۲۷
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۶/۳۰

بررسی وزیر نفت از وضعیت تولید بنزین پالایشگاه بورسی و بزرگترین پالایشگاه ایران

بررسی وزیر نفت از وضعیت تولید بنزین پالایشگاه بورسی و بزرگترین پالایشگاه ایران

وزیر نفت وضعیت تولید بنزین پالایشگاه بورسی و بزرگترین پالایشگاه ایران و طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه پارس را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شانا، بیژن زنگنه در جریان سفر دیروز به بندر عباس و بوشهر ، وضعیت تولید بنزین پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج فارس و همچنین طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه پارس واقع در عسلویه را بررسی کرد .

وی در بندرعباس به همراه مدیران عامل چهار شرکت اصلی در نشستی با مدیران پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس، وضع تولید بنزین را بررسی کرد. آخرین برنامه‌ها و اقدام‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل‌نظر شد.

مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت، حسن منتظرتربتی مدیرعامل شرکت ملی گاز، علیرضا صادق‌آبادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شماری از مدیران صنعت نفت، وزیر را در این سفر یک‌روزه همراهی کردند.

زنگنه پیش از این مجموع تولید روزانه بنزین را ۱۱۵ میلیون لیتر اعلام کرده و گفته بود: در تیر و مرداد به ترتیب مقدار تولید بنزین به ۱۱۱ و ۱۱۲ میلیون لیتر رسید. بنابراین با توجه به مقدار مصرف بنزین بیش از ۱۱ میلیون لیتر تولید اضافه بنزین داریم که البته این مقدار را ذخیره می‌کنیم و صادرات بنزین را نیز آغاز کرده‌ایم. در زمینه تولید نفت‌گاز نیز با ظرفیت تولید روزانه ۱۲۵ میلیون لیتر در مردادماه ۱۲۰ میلیون لیتر در روز نفت‌گاز تولید کردیم.

پانتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ