کد خبر: ۱۳۶۴۴۷
۰:۴ - ۱۳۹۸/۷/۶

تحلیل همتی از شرایط ارزی کنونی و اعلام سه برنامه در دستور کار

تحلیل همتی از شرایط ارزی کنونی و اعلام سه برنامه در دستور کار

رئیس بانک مرکزی با اشاره به روند کنونی شرایط ارزی گفت: کنترل تورم، کنترل بازار ارز و کمک به رشد اقتصادی در دستور کار این بانک قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در نشست با مدیران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به تلاش ناکام دشمن در حداکثر سازی فشار اقتصادی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی چاره ای جز اولویت بندی مسائل اقتصادی نداریم.

وی با تاکید بر نقش مقاومت مردم و برنامه‌ریزی صورت گرفته در عبور از شرایط سخت اقتصادی افزود: دشمنان به هدف اصلی که فروپاشی اقتصاد ایران بود نرسیدند.علی رغم تمام تحریم ها و فشارهای وارد شده در حال حاضر شرایط ارزی با ثباتی داریم و این آرامش اجازه داده به سایر اولویت‌ها از جمله شرایط مناطق آزاد بپردازیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اولویت اصلی بانک مرکزی تامین ارز کالاهای اساسی و دارو است، گفت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده ذخیره کالاهای اساسی و دارو مطلوب است.انتظارات از بانک مرکزی بالا است ازین رو کنترل تورم، کنترل بازار ارز و کمک به رشد اقتصادی در دستور کار این بانک قرار دارد.

همتی با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی در راستای افزایش رفاه مردم باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی صورت گیرد، ادامه داد: در این خصوص باید بررسی ها و اقدامات لازم در مورد توانمندی مناطق آزاد و رفع موانع آنها صورت گیرد تا بتوانیم از این قابلیت‌ها در مسیر توسعه اقتصادی بهره کامل ببریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ