کد خبر: ۱۳۶۶۶۸
۱۵:۳ - ۱۳۹۸/۷/۱۳

بانک مرکزی برای تامین نقدینگی ۱۰۰ هزار میلیاردی صنایع وعده داد
وزیر صنعت:

بانک مرکزی برای تامین نقدینگی ۱۰۰ هزار میلیاردی صنایع وعده داد

وزیر صنعت از قول مساعد بانک مرکزی برای تامین نقدینگی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی صنایع در ۶ ماهه دوم سال خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات تا سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در جریان دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو اظهار داشت: دستیابی به این هدف نیازمند دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی و ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی (در مجموع حدود چهار میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری است.

وی از قول مساعد بانک مرکزی برای تامین ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی صنایع در ۶ ماهه دوم سال خبر داد و افزود: در حال حاضر برنامه‌های توسعه ای و ساخت داخل وزارت صنعت آماده است. تا پایان سال پنج میز تعمیق ساخت داخل دیگر در صنعت خودرو خواهیم داشت و علاوه بر آن برگزاری این میزها در صنایع لوازم خانگی، فولاد، مس، پتروشیمی، موتورسیکلت، برق و الکترونیک و حوزه فناوری اطلاعات را در دستور کار است.

این مقام مسئول با اشاره به حجم عظیم سرمایه های سرگردان در سطح جامعه گفت: لازم است با تضمین بانک مرکزی، صندوق های سرمایه گذاری تشکیل شده تا سرمایه های مردمی را جذب آنها کرده و در صنایع مورد استفاده قرار گیرد. برنامه‌ریزی برای افزایش تولید ۲۶۰ هزار دستگاه خودروی سواری بیشتر در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته صورت گرفته است. این افزایش تولید نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی است. علاوه بر این برنامه‌ریزی هایی برای فعال سازی دو هزار واحد صنعتی راکد در سال جاری انجام شده که آن نیز نیازمند نقدینگی است.

رحمانی گفت: ١.٢ میلیارد دلار از صرفه‌جویی‌های ارزی در صنعت نساجی و پوشاک، ۵۰۰ میلیون دلار در صنایع سلولزی، ۲.۷ میلیارد دلار در صنایع شیمیایی، ۲.۴ میلیارد دلار در صنایع معدنی، ۶۰۰ میلیون دلار در صنایع فلزی، ۶۵۰ میلیون دلار در لوازم خانگی، ۶۵۰ میلیون دلار در ماشین‌آلات، ۱.۴ میلیارد دلار در صنعت خودرو و ۲۵۰ میلیون دلار در لوازم برقی و الکتریکی خواهد بود.

وی درخصوص تولید لاستیک خودروهای سنگین نیز گفت: تا سال گذشته ۷۰ درصد لاستیک‌ها وارداتی بود اما با تعریف پنج طرح در شهرهای اردبیل، بیرجند، کرمانشاه، سنندج و زابل‌، حداکثر تا سه سال آینده نیازها را رفع خواهیم کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ