کد خبر: ۱۳۸۲۰۹
۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۸/۴

پیش بینی وضعیت هفته سه روزه بورس و ۱۲ گروه + تردید در آینده
توسط یک کارگزاری بررسی شد :

پیش بینی وضعیت هفته سه روزه بورس و ۱۲ گروه + تردید در آینده

وضعیت هفته سه روزه بورس و ۱۲ گروه با توجه به بازارهای جهانی،گ زارش های میاندوره ایی و کاهش حجم معاملات ، توسط یک کارگزاری بررسی و با تردید در آینده پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درباره پیش بینی بورس در هفته اول آبان که به دلیل تعطیلی یک روز در میان با سه روز کاری و شاخص 305 هزار و 807 واحدی شروع می شود  ، کارگزاری آبان اعلام کرد: بازار در هفته گذشته  آغازی منفی داشت و با لمس سطوح حمایتی مجددا به مدار رشد بازگشت . هر چند تا به این جای کار ، روند صعودی قدرت قبل را نداشته است.

با انتشار گزارش های عملکرد 6 ماهه ، روند تعدیل انتظارات در روزهای پیش رو خواهد داشت و البته گزارش های عملکرد مهر نیز همچنان می تواند اهمیت ویژه ای را داشته باشد.

همانطور که انتظار می رفت در مسیر صعودی چند روز گذشته ، همه نمادها و گروه ها توانایی بازگشت قوی نداشتند. گزارش های عملکردی در گروه های بزرگ تا حدود زیادی در حد انتظارات بود و برخی تک نمادها رشدی فراتر از انتظارات داشتند. به نظر می رسد رکود در بازارهای جهانی به مرور در حال خود نمایی در صورت های مالی گروه های کالایی بوده و همین موضوع تا حدودی بازار را در رابطه با تکرار سودهای فعلی در 6 ماهه دوم و البته سال آینده با در نظر داشتن ادامه وضعیت مشابه در بازارهای کالایی دچار تردید کرده است.

اخبار مربوط به افزایش سرمایه ها و وضعیت بازارهای جهانی ، نقشی اساسی در وضعیت تک نمادها و گروه های وابسته خواهد داشت.

در بازارهای جهانی هم رشد محدود قیمت ها رخ داد و نفت برنت مجددا به بیش از 60 دلار بازگشت و فلزات نیز با امیدواری به بهبود فضای تجاری و البته افت شاخص دلار رشد نسبی را تجربه کرده اند. تداوم این روند می تواند وضعیت مناسبی را پیش روی بازار داخلی قرار دهد و چشم انداز حفظ روند سود آوری را در شرکت های بزرگ کالامحور تقویت کند.

اما در بازار سهام با توجه به تعطیلات میان هفته تا حدودی روند کم حجم و کم هیحانی پیش بینی می شود. به نظر می رسد گروه های بزرگ همچنان با توجه به گزارش های ارائه شده و روند جهانی ها کم هیجان و منطقی داد و ستد شوند.

در گروه خودرو که هفته گذشته به نوعی آغازگر روند مثبت بازار بود احتمالا در نمادهای خودروساز ، نوسانات مثبت ادامه داشته باشد. هرچند به نظر می رسد قطعه سازها متاثر از روند نه چندان مطلوب نمادهای کوچک به صورت همگانی مورد توجه نباشند.

در بانک ها نیز همچنان روند نوسانی پیش بینی می شود و احتمالا نمادهایی که خبر افزایش سرمایه و عملکرد بهتری دارند همچنان حمایت خواهد شد.

در دیگر گروه های بازار مانند دارویی، غذایی و قند و شکر، سیمانی، انبوه سازها، کاشی و سرامیک، لاستیک و پلاستیک، بیمه، لیزینگ، ماشین و آلات و دستگاه های برقی و ... به نظر روند اصلاحی اخیر خصوصا در نمادهای همراه بارشد بدون پشتوانه سود و البته شایعات تایید نشده، با قدرتی کمتر ادامه داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ