کد خبر: ۱۴۰۸۳۰
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۹/۲

کنترل جو روانی و تشدید بازرسی ها پس از افزایش قیمت بنزین / برنامه ریزی شب عید
وزیر صنعت اعلام کرد :

کنترل جو روانی و تشدید بازرسی ها پس از افزایش قیمت بنزین / برنامه ریزی شب عید

وزیر صنعت با اعلام تشدید بازرسی ها و کنترل جو روانی بازار پس از افزایش قیمت بنزین گفت: علاوه بر برنامه جاری طرح بنزین، بازار شب عید نیز در حال برنامه ریزی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا رحمانی در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیران دادگستری و تعاون برگزار شد گفت: این دوره سه دغدغه اصلی شامل در دسترس بودن انواع کالا، رصد روند تولیدات کالایی و رویارویی با جو روانی بازار در دستور کار ویژه ستاد تنظیم بازار بود.

وی افزود: همزمان با نخستین روز اجرای طرح سهمیه بندی بنزین ، جلسات کارگروه ملی تنظیم بازار روزانه و مستمر در حال برگزاری است. بازرسی ها در سه لایه مشخص در حال انجام است که پیشگام اجرای این طرح، اصناف هستند و سازمان حمایت، بازرسان سازمان صنعت استان‌ها و تعزیرات حکومتی در لایه های بعدی پیگیری می کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق آمار در روند کلی تولیدات مشکلی به وجود نیامده و در وفور کالا هم در بخش ذخایر و موارد موجود در شبکه توزیع و انبارها مشکلی نداریم. در این میان موضوع روانی ناشی از افزایش قیمت بنزین تا حد بسیاری کنترل شده، البته گزارش‌هایی مبنی بر سوء استفاده بوده که بازرسی و دستگاه های نظارتی آن را مورد رصد قرار داده و برخورد های لازم انجام شده است.

رحمانی گفت: گشت های مشترک با تعزیرات در حال برگزاری است که از نظر نیرو و تجهیزات و امکانات باید هر دو حوزه بازرسی و تعزیرات تقویت شوند.
روند کنترل بازار محدود به بازرسی نیست و اولویت کنترل از مبدا است. با راه اندازی سامانه های جامع تجارت طبق برنامه دقیق رصد و پایش بازار انجام و هوشمندسازی روند بازرسی ها نیز دنبال می شود.

وی افزود: مطابق فرمان رهبر معظم انقلاب که همه دستگاه ها در این موضوع جدی وارد عمل شوند، علاوه بر برنامه جاری طرح بنزین، بازار شب عید نیز از هم اکنون در حال برنامه ریزی است. تامین و تخصیص اعتبارات لازم در بخش تامین میوه شب عید موجب می شود تا کمترین مشکل را داشته باشیم و این موضوع توسط مباشران در سریعترین زمان پیگیری و انجام می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ