کد خبر: ۱۴۱۱۵۳
۱۳:۲ - ۱۳۹۸/۹/۱۲

اتهام‌ تند و تیز رئیس اسبق مجلس عراق به ایران

اتهام‌ تند و تیز رئیس اسبق مجلس عراق به ایران

رئیس اسبق مجلس عراق ضمن متهم کردن تهران به دخالت در امور داخلی مدعی شد: نفوذ ایران در عراق حتی اگر هم برای مدتی به طول انجامد، پایان خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسامة النجیفی ایران را به دخالت در امور داخلی عراق متهم کرد و به دو رسانه‌ العربیه و الحدث گفت: کار ایران در عراق دیگر تمام شده است. تهران به دنبال ایجاد امپراطوری در منطقه است و این چیزی است که در عراق، لبنان و یمن شکست می‌خورد.

وی افزود: نفوذ ایران در عراق حتی اگر هم برای مدتی به طول انجامد، پایان خواهد یافت. ملت عراق مخالف سیطره ایران بر این کشور و دخالت در امور داخلی‌ هستند.در صورت پافشاری گروه‌های سیاسی بر عدم تغییر در کشور، عراق به ناکجاآباد می‌رود. تظاهرات‌ از بستر رنج و دخالت خارجی خارج شده و این ساده است.

النجیفی نخست وزیر عراق را هم متهم کرد و گفت: وی در کشته شدن تظاهرات‌کنندگان نقش داشته و کشور به دست کسانی دیگر اداره می‌شود. عادل عبدالمهدی شخصیتی بدون اراده و قدرت در اداره مستقیم امور کشور بود و به همین دلیل قدرت را به بازیگرانی غیردولتی محول کرده بود.

بنابراین گزارش، النجیفی از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ رئیس مجلس عراق و اخیرا در دوره نخست‌وزیری حیدر العبادی نیز معاون دوم بود. اثیل النجیفی استاندار وقت نینوی که به خارج از عراق رفته و متهم به همکاری با داعش در سقوط شهر موصل است، برادر وی است.

اعتراضات در عراق از دو ماه پیش آغاز شده و هر چند نخست‌وزیر اخیرا استعفا را تقدیم مجلس کرده اما اعتراضات خیابانی که تاکنون سبب جان باختن دهها نفر و وارد آمدن خسارت هنگفت به دولت شده، ادامه دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ