کد خبر: ۱۴۱۵۰۹
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۹/۲۵

شرایط پذیرش اظهارنامه مالیاتی ۹۸ اعلام شد / درخواست از مودیان
از سوی معاون سازمان امور مالیاتی:

شرایط پذیرش اظهارنامه مالیاتی ۹۸ اعلام شد / درخواست از مودیان

معاون سازمان امور مالیاتی با اعلام شرایط پذیرش اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال جاری از مودیان مالیاتی خواست طبق رویکرد جدید و مبتنی بر واقعیت‌ها اقدام به تنظیم اظهارنامه مالیاتی کنند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد مسیحی با تاکید بر اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم گفت : اگر اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف ، اظهارنامه مالیاتی را با رعایت قانون و مقررات ، تنظیم و در مهلت قانونی ارائه کنند که منطبق با اطلاعات اظهارنامه پایگاه اطلاعاتی سازمان مالیاتی باشد ، اظهارنامه‌های این گروه بدون حسابرسی پذیرش خواهد شد و صرفا بر مبنای شاخص‌ها و معیار‌های ریسک ، درصدی از آن‌ها را رسیدگی می‌ شود .

وی افزود: تنها درصدی از اظهارنامه مالیاتی تسلیمی با بانک‌های اطلاعات مالیاتی سازمان مالیاتی مطابقت و بر مبنای شاخص و معیار‌ها ریسک ، ارزیابی می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اما اگر در مهلت قانونی و طبق مقررات از ارائه اظهارنامه مالیاتی خودداری شود، نسبت به تهیه اظهارنامه برآوردی براساس میزان فعالیت و اطلاعات به دست آمده اقدام خواهد شد. بنابراین از مودیان مالیاتی درخواست می شود اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۸ را براساس رویکرد جدید و مبتنی بر واقعیت‌های مترتب بر فعالیت اقتصادی و با رعایت مقررات قانونی تنظیم کنند .

مسیحی با بیان اینکه اجرای دقیق ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم ، موجب افزایش کیفیت حسابرسی مالیاتی و کاهش زمان می‌شود، افزود: انتخاب برای حسابرسی مالیاتی مبتنی بر ارزیابی ریسک مالیاتی مودیان موجب بهبود و ارتقا تمکین مالیاتی به عنوان شاخص کارایی نظام مالیاتی می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ