کد خبر: ۱۴۳۷۱۲
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱

فرایند 6 روزه استیضاح ترامپ از امشب در سنای آمریکا شروع می شود

فرایند 6 روزه استیضاح ترامپ از امشب در سنای آمریکا شروع می شود

فرایند 6 روزه استیضاح ترامپ از ساعت حدود 22:30 به وقت تهران در مجلس سنای آمریکا و شروع می شود و هر ۱۰۰ سناتور این مجلس در نقش اعضای هیات منصفه ظاهر خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، طبق اعلام قبلی از ساعت 13 امروز به وقت واشنگتن ( حدود 22:30 به وقت تهران) فرایند استیضاح ترامپ در مجلس سنای آمریکا آغاز می شود قرار است شش روز در هفته جریان داشته باشد.

براساس این گزارش ، هر ۱۰۰ سناتور این مجلس در نقش اعضای هیات منصفه ظاهر خواهند شد و جان رابرتز رئیس دیوان عالی آمریکا هم ریاست جلسات استیضاح را بر عهده دارد.

وکلای ترامپ دیروز در نخستین دفاعیه با اعلام اینکه استیضاح تهدیدی خطرناک برای تحریف قانون اساسی آمریکا است از مجلس سنا خواسته‌اند فورا ترامپ را از همه اتهامات تبرئه کند.

همزمان تیم ۷ نفره منتخب از سوی مجلس نمایندگان که نقش دادستان‌ را در جلسات محاکمه ترامپ برعهده دارند در خلاصه دادخواست وی را به فاسد و تقلب در انتخابات ریاست جمهور پیش رو متهم کرده‌اند .

انتظار می‌رود در جلسه امروز بر سر پیشنهادهای سناتور میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوری خواه در سنا در مورد روند استیضاح مباحثه و رأی‌گیری انجام شود.

وی قوانین و ضوابطی را پیشنهاد کرده که بر اساس آن دموکرات‌ها و وکلای کاخ سفید، هر یک ۲۴ ساعت برای طرح دعوی و دادخواهی اولیه  فرصت خواهند داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ