کد خبر: ۱۴۳۷۲۶
۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲

نتیجه اولین نخستین جلسه دادگاه استیضاح ترامپ و ناکامی دموکرات ها

نتیجه اولین نخستین جلسه دادگاه استیضاح ترامپ و ناکامی دموکرات ها

نمایندگان دموکرات در نخستین جلسه استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس سنا در وادار کردن دولت به ارائه اسنادی در ارتباط با اوکراین ناکام ماندند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، شب گذشته به وقت تهران،  نخستین جلسه استیضاح ترامپ در مجلس سنا برگزار شد و نمایندگان دموکرات در وادار کردن دولت به ارائه اسنادی در ارتباط با اوکراین ناکام ماندند.

براساس این گزارش، چاک شومر رهبر اقلیت نمایندگان دموکرات در مجلس سنا سه طرح را به رأی گذاشت. این طرح‌ها خواستار ارائه اسنادی در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی ترامپ بودند که کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا و اداره مدیریت و بودجه در جریان تحقیقات استیضاح از ارائه آنها به مجلس نمایندگان خودداری کرده بود.

نمایندگان هنگام رأی به هر سه طرح‌ تماماً وابستگی‌های حزبی را حفظ کرده و با ۵۳ رأی مخالف در برابر ۴۷ رأی موافق آنها را رد کردند. ساعت ۱۹:۳۰ عصر سه‌شنبه به وقت محلی (مصادف با ساعت ۰۴:۰۰ بامداد چهارشنبه به وقت تهران) شومر چهارمین متمم را ارائه کرد. این طرح خواستار ادای شهادت توسط میک مالونی رئیس موقت ستاد کارکنان کاخ سفید است.

متمم‌های قانونی ارائه‌شده توسط شومر بخشی از تلاش‌های نمایندگان دموکرات در هر دو شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا برای حمله به قطعنامه‌ای است که به مشخص کردن قواعد دادگاه استیضاح پرداخته است.

در قوانین آمریکا، چارچوب مدونی برای تعیین نحوه برگزاری محاکمه رئیس‌جمهور مشخص نشده و وظیفه این امر بر عهده رهبر اکثریت سنا است.

مناقشه بر سر قواعد محاکمه بعد از آن آغاز شد که میچ مک‌کانل تغییراتی را در قطعنامه محاکمه اعمال کرد.

بر اساس طرح جدید روند محاکمه در ۴ روز برگزار می‌شود که در دو روز نخست، ۱۲ ساعت به تیم رؤسای محاکمه و ۱۲ ساعت به وکلای ترامپ وقت اختصاص داده می‌شود. سناتورها حق همراه داشتن تلفن همراه را نخواهند داشت و شهادت شهود هم پشت درهای بسته ادا می‌شود. در این طرح، بندی پیش‌بینی شده که این امکان را به رئیس جلسه می‌دهد تا هر زمان که لازم دید، طرح تبرئه رئیس‌جمهور را به رأی بگذارد.

ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریتی دموکرات دارد، استیضاح شده و حالا به سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا بدل شده که با چشم‌انداز برکناری از طریق محاکمه در سنا روبرو است. با این وجود، اکثریت جمهوری‌خواه سنا، موجب شده تا احتمال موفقیت دموکرات‌ها در برکنار کردن ترامپ، نزدیک به صفر باشد.

روند استیضاح ترامپ بعد از آن آغاز شد که یک افشاگر به اطلاع رسانه‌ها رساند که ترامپ در تماس تلفنی با همتای اوکراینی، او را تحت فشار قرار داده تا در مورد فرزند جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تحقیق کند. فرزند بایدن عضو هیأت مدیره یک هلدینگ اوکراینی است و ظاهرا ترامپ امیدوار بوده است که با تحقیق در مورد این هلدینگ و روابط هانتر بایدن، اعتبار رقیب سیاسی  را خدشه‌دار کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ