کد خبر: ۱۴۶۴۳۰
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷

سایت ثبت سفارش خودرو موقتا

سایت ثبت سفارش خودرو موقتا" باز شد/خودروهای آمریکای منتظر رای معاون روحانی

معاون فنی گمرک از بازگشایی موقت سایت ثبت سفارش خودرو خبر داد و گفت: تعیین تکلیف خودروهای آمریکایی به نظر معاون حقوقی ریاست جمهور بستگی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جمال ارونقی در خصوص اجرای مصوبه هیات دولت مبنی بر تعیین تکلیف دپویی‌ها به ایسنا گفت:در شرایطی که طبق مصوبه چندی پیش دولت، تمام خودروهای مانده در گمرک تعیین تکلیف شدند، قرار است سایت ثبت سفارش به‌طور موقت و در راستای انجام امور قانونی ترخیص برخی دپویی‌ها بازگشایی شود.

وی افزود: هزار و ۱۰۰ دستگاه از خودروهای دپویی فاقد ثبت سفارش هستند و باید نسبت به صدور ثبت سفارش، تمدید و ویرایش خودروهای موردنظر اقدامات لازم انجام شود تا این خودروها قابلیت اظهار و انجام تشریفات گمرکی و ترخیص را داشته باشند. واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی و ساخت آمریکا ممنوع بوده و حدود ۱۰۴ دستگاه خودرویی که پیش از سال ۹۳ وارد گمرک شده‌اند، مربوط به سهمیه جانبازان است.

این معاون ادامه داد: با مصوبه هیات دولت، ۲۲۷ خودرو موجود در گمرک خرمشهر که ۱۵۴ دستگاه آنها بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هستند و تا ۳۱ مرداد ۹۷ برای آنها قبض انبار منطقه صادر شده، ترخیص خواهند شد.

ارونقی اضافه کرد: تعیین تکلیف خودروهای دپویی آمریکایی بسته به اعلام نظر حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری است. در مورد ۲ هزار دستگاه خودرو دارای پرونده قضایی در صورتی که حکم قطعی برائت آنها صادر شود، بدون درنظر گرفتن مهلت اعطائی طبق مصوبه اخیر هیات دولت، قابل ترخیص خواهند بود.

وی افزود:در مورد هزار و ۴۸ دستگاه خودرویی که پیش‌تر قرار بود ترخیص شوند، اما به دلیل پایان مهلت قانونی دولت، در گمرک ماندند خودروهایی که به مرحله صدور پروانه رسیده و تشریفات گمرکی آنها قبلا انجام شده بود با ابلاغ مصوبه اخیر هیات دولت، قابل ترخیص بوده و نیاز به اخذ مجوز دیگری ندارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ