کد خبر: ۱۴۶۹۱۱
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱

توضیحات دبیرکل کانون کارگزاران درباره رویه جدید صدور کد معاملاتی و زمان احتمالی
در گفت و گو با بورس پرس اعلام شد:

توضیحات دبیرکل کانون کارگزاران درباره رویه جدید صدور کد معاملاتی و زمان احتمالی

دبیرکل کانون کارگزاران بورس درباره رویه جدید صدور کد معاملاتی و رعایت شرط آزمون و زمان احتمالی اجرا دستورالعمل سازمان بورس توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح اله میرصانعی درباره تغییر شرایط صدور کد معاملاتی برای متقاضیان سرمایه گذاری در بازار سهام و شرط سپری شدن یک ماهه و انجام آزمون و... که دیروز توسط سازمان بورس ابلاغ شد به بورس پرس توضیح داد: این تصمیم توسط سازمان بورس اتخاذ شد. در مورد نحوه اجرا ، نظر کانون دریافت شده اما در مورد موافقت یا عدم موافقت با این تصمیم ، نظری از کانون اخذ نشده است.

وی ادامه داد: بنابراین کانون کارگزاران بورس صرفا تکلیف مصوبه سازمان بورس ، اموری را انجام خواهد داد و سعی می شود به سرعت نهایی  وآماده اجرا شود. انتظار می رود ظرف طی هفته جاری، شیوه و نحوه انجام آزمون ها توسط کانون تعیین شود .

این مقام مسئول افزود: همچنین به منظور تسهیل انجام آزمون ها ، جلساتی با شرکت های نرم افزاری برگزار می شود تا مشتریان با دریافت دسترسی برخط ، به راحتی بتوانند هر زمان که بخواهند در آزمون شرکت کنند و پس از قبولی در آزمون ، کد معاملاتی برای انجام معاملات بر روی کلیه اوراق بهادار قابل معامله، فعال شود.

میرصانعی در پاسخ به این سئوال که برگزاری آزمون از طریق سامانه معاملات برخط از چه زمانی فعال می شود و آیا تا زمان انجام آزمون و روش جدید ، امکان صدور کد بورسی جدید فراهم است یا خیر ؟ به بورس پرس توضیح داد: این موضوع کاملا به همکاری شرکت های نرم افزاری ارتباط دارد که امید است با همکاری مناسب آنها این امکان هر چه سریع تر مهیا شود . احتمال دارد در صورت فراهم شدن زمینه و نهایی کردن مقدمات توسط شرکتهای نرم افزاری ، طی یکی دو هفته آینده عملی شود.

به گفته وی ، دریافت کد معاملاتی جدید به سیاق قبلی و بدون نیاز به انجام آزمون و طی زمان 30 روزه به نظر سازمان بستگی دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ