کد خبر: ۱۴۸۰۲۲
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱/۱۶

تعطیلی بازار خودرو همچنان ادامه دارد / تحلیلی از وضعیت سال گذشته
رییس اتحادیه نمایشگاه داران تهران:

تعطیلی بازار خودرو همچنان ادامه دارد / تحلیلی از وضعیت سال گذشته

رییس اتحادیه نمایشگاه داران تهران از تعطیلی و رکود بازار خودرو خبر داد و گفت: تمام نمایشگاه‌ها بسته است و هیچ فعالیت خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید موتمنی در خصوص شرایط فعلی بازار خودررو به ایرنا گفت: قیمت خودروها همان قیمت های پیش از عید بوده و در این شرایط هیچ فرد عاقلی به فکر خرید، جایگزینی یا تبدیل خودرو نیست. هر قیمتی نیز که این روزها برای خودروها اعلام شود با توجه به تعطیلی بازار نادرست است.

وی افزود: سال گذشته تنها در اردیبهشت‌ شاهد جنب و جوشی در بازار خودرو بودیم که متاثر از قیمت سازی‌ها و افزایش قیمت‌ها بود اما پس از آن با ورود نهادهای نظارتی تا شهریور بازار آرام بود. پس از آن شیب افزایش کند قیمت ها آغاز شد و تا اوایل بهمن به اوج رسید و از اواخر بهمن کاهش قیمت ها شروع شد.

این فعال بازار خودرو ادامه داد: در مجموع سال گذشته ، بازاری برای خودرو به آن صورت وجود نداشت و تنها برچسب قیمت خودروها عوض می شد و به جز آنهایی که در فضای مجازی خرید و فروش می کردند در عمل خرید و فروشی در نمایشگاه های خودرو انجام نمی شد که این مساله موجب آسیب دیدن کسب و کار فعالان بازار به ویژه اجاره کنندگان نمایشگاه های خودرو شد.

موتمنی گفت: در شرایط کنونی اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، حتی با از سر گیری فعالیت های اقتصادی به نظر نمی رسد افراد برای خرید و فروش خودرو مراجعه کنند و پیش‌بینی می‌شود این شرایط تا چند ماه آینده و ریشه کن شدن کامل این ویروس ادامه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به این مسائل ، سازمان امور مالیاتی بخشودگی مالیات سه ماهه بهمن، اسفند و فروردین این صنف را در دستور کار قرار دهد. زیرا نمایشگاه های خودرو سال گذشته در رکود بوده و با شیوع کرونا این رکود شدیدتر نیز شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ