کد خبر: ۱۴۸۰۶۲
۱۱:۷ - ۱۳۹۹/۱/۱۷

واکنش تهدید آمیز ترامپ به تعویق جلسه نفتی روسیه و عربستان

واکنش تهدید آمیز ترامپ به تعویق جلسه نفتی روسیه و عربستان

ترامپ از وضع عوارض بر واردات نفت در صورت ادامه جدال نفتی روسیه و عربستان به منظور حفاظت از کارگران بخش انرژی آمریکا که در برابر سقوط قیمت نفت آسیب دیده اند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ترامپ اعلام کرد: اگر مجبور شوم برای حفاظت از کارگران بخش انرژی آمریکا در برابر سقوط قیمت نفت که با جنگ بین روسیه و عربستان بر سر سهم بازار تشدید شده هر کاری انجام می دهم و اگر منصفانه رفتار نشود برای واردات نفت عوارض وضع خواهم کرد.

وی افزود: با کاهش قیمت نفت بهای بنزین احتمالا تا 90 سنت در هر گالن پایین می آید و سقوط قیمت نفت به بسیاری از مشاغل در آمریکا آسیب می رساند. اگر عربستان و روسیه به این جنگ قیمت با کاهش تولید پایان ندهند خود را نابود می کنند.

بر اساس این گزارش، موسسه نفت آمریکا و تولیدکنندگان سوخت و مواد پتروشیمی به عنوان دو گروه صنعتی بزرگ در آمریکا، طی نامه ای به ترامپ اعلام کردند که وضع عوارض بر واردات نفت، کسب و کار پالایش نفت را در داخل به خطر می‌اندازد زیرا برخی کارخانه ها به نفت خام خارجی نیاز دارند.

بنا بر اعلام منابع اوپک، عربستان و روسیه نشست دوشنبه را برای گفتگو در مورد کاهش تولید نفت تا 9 آوریل به تعویق انداخته اند. زیرا بر سر تعیین مقصر سقوط قیمت نفت با یکدیگر اختلاف دارند. کاهش تقاضای نفت به علت همه گیری ویروس کرونا و افزایش تولید روسیه و عربستان در جنگ بر سر سهم بازار، قیمت نفت دو سوم ارزش را در سال جاری میلادی از دست داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ