کد خبر: ۱۴۹۲۸۷
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱/۲۳

وزیر اقتصاد برای فروش سهام ۹ شرکت بزرگ بورس فراخوان داد/ نحوه مرحله دوم
با سقف خرید دو میلیون تومان به ازای هر نفر :

وزیر اقتصاد برای فروش سهام ۹ شرکت بزرگ بورس فراخوان داد/ نحوه مرحله دوم

وزیر اقتصاد زمان اولین فراخوان فروش سهام دولت در ۹ شرکت‌ بورسی با سقف خرید دو میلیون تومان برای هر نفر را اعلام کرد و گفت: در مرحله دوم شرکت‌هایی که بورسی نیستند وارد بورس می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی تاکید رییس‌جمهور مبنی بر عرضه سهام دستگاه‌ های دولتی در بورس، شورای عالی بورس ساز و کار اجرایی واگذاری باقی مانده سهام دولتی شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه را تصویب کرد و این مصوبه شانزدهم فروردین توسط وزیر اقتصاد تقدیم معاون اول رییس‌جمهور شد.

براین اساس، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد اعلام کرد در آینده نزدیک، سهام دولت در ۹ شرکت دولتی پتروپالایشی، بانکی، بیمه‌ ای و صنایع فلزی و معدنی در بورس عرضه خواهد شد. در این مرحله از واگذاری همه مردم با اعمال تخفیف‌هایی در دو گروه ۲۰ و ۲۵ درصدی با سقف خرید دو میلیون تومان به ازای هر نفر می توانند سهام عرضه‌شده را خریداری کنند.

طبق اعلام وی، دوره فراخوان تا عرضه ۱۰ روز است و گروه گروه این اتفاق را انجام می‌دهیم. تلاش‌ بر این است ۱۵ اردیبهشت اولین فراخوان واگذاری شرکت‌های دولتی باشد. همچنین مرحله دوم شرکت‌هایی هستند که بورسی نیستند و وارد بورس می‌شوند.

بنابراین گزارش، سهام قابل واگذاری به صندوق‌ سرمایه‌گذاری قابل معامله واسطه‌گری‌های مالی شامل باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های بیمه البرز، بیمه اتکایی امین، بانک‌ های صادرات، ملت و تجارت، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایشگاه های تبریز، بندرعباس، اصفهان و تهران به میزان ۲۰ درصد و در شرکت‌ های ایران‌ خودرو، سایپا، ملی مس و فولاد مبارکه به میزان ۲۵ درصد تعیین شد.

واگذاری سهام شرکت های فوق می تواند بصورت ثبت سفارش نیز مشمول تخفیف های ذکر شده باشد. مبنای محاسبه قیمت برای اعمال تخفیف، قیمت متوسط سهام در ۳۰ روز منتهی به فراخوان واگذاری خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ