کد خبر: ۱۴۹۳۷۱
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱/۲۵

علت رشد عجیب و ۴۴ درصدی قیمت
معاون بازار شرکت بورس تهران به بورس پرس اعلام کرد:

علت رشد عجیب و ۴۴ درصدی قیمت "فارس" / معاملات تایید نمی شود/ حراج دوباره

معاون بازار شرکت بورس تهران با اعلام علت رویداد عجیب رشد ۴۴ درصدی قیمت هر سهم "فارس" و اثر ۱۶ هزار واحدی بر شاخص از عدم تایید معاملات و انجام حراج مجدد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز نماد هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بعد از اعلام اثر فروش بلوک 11.4 درصدی پتروشیی تندگویان و انتشار گزارش 6 ماهه بدون محدودیت نوسان قیمت باز شد اما قیمت هر سهم آن با افزایش 44 درصدی از 935 به 1350 تومان رسید و موجب حیرت فعالان بازار شد.

از سوی دیگر شاخص بورس به دلیل اثر بیش از 16 هزار واحدی "فارس" با جهش بی سابقه 20 هزار 692 واحد در یک روز مواجه شد و به 643 هزار و 702 واحد رسید . در این واقعه 100 هزار سهم توسط 6 خریدار و 30 فروشنده ، معامله شد که به دلیل رشد بی منطق قیمت سهام ، ابطال می شود . 

در این میان محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس تهران به بورس پرس توضیح داد: این رویداد ناشی از "مچینگ" عرضه و تقاضا بر روی قیمت 1350 تومانی بود که قطعا" تایید نمی شود . همچنین اثر این شرکت بر شاخص حذف و رقم دقیق منتشر می شود.

وی ادامه داد: بنابراین درحالی نماد "فارس" برای مدتی متوقف شد که امروز مجددا" با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می شود.

براساس این گزارش، بررسی ها نشان می دهد در این رویداد عجیب ، برخی فعالان حقوقی امکان فروش را نداشتند و اعلام کردند که اشکال در نرم افزار معاملاتی شرکت های خدمات آنلاین موجب سردرگمی و شکل گیری این واقعه شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ