کد خبر: ۱۵۰۷۷
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۶/۱۱

دو استراتژی تولید خودرو و نحوه مواجه با خودروهای خارجی
معاون نعمت‌زاده خبر داد:

دو استراتژی تولید خودرو و نحوه مواجه با خودروهای خارجی

قائم‌مقام وزیر صنعت با بیان اینکه کیفیت و ارزانی، دو اولویت اصلی در استراتژی دولت برای صنعت خودروسازی است، گفت: اجازه سیاست درهای باز برای ورود خودروهای خارجی را نخواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجتبی خسروتاج با حضور در برنامه تلویزیونی تیتر امشب که شب گذشته در شبکه خبر پخش شد، گفت: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در درجه اول افزایش کیفیت و پایین آوردن قیمت تمام‌شده خودرو بوده و با برنامه ریزی صحیح در تلاش برای کاهش قیمت تمام شده خودروهای داخلی هستیم .

وی ادامه داد: وزارت صنعت هرگز درهای کشور را برای ورود خودروهای خارجی باز نخواهد کرد. چرا که برنامه حمایت از خودروسازان داریم نه اینکه آنها را زمین بزنیم.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش کیفیت خودروها باید به نحوی سیاست‌گذاری و پیگیری شود که خودروسازان در فضای رقابتی به کاهش قیمت‌ها بپردازند،ادامه داد: تولید ۱.۲ میلیون خودرو، رقم قابل توجهی بوده اما باید تقویت فرهنگ مشتری مداری در میان خودروسازان داخلی هم در دستور کار قرار گیرد. چرا که با تقویت فرهنگ مشتری مداری می توانیم جایگاه اصلی خودروسازان را احیا کرد .
 
به گفته خسروتاج طی چند ماه اخیر و در روند مذاکرات هسته‌ای، فقط این صنعت خودرو نبوده که با رکود مواجه شده بلکه همه صنایع کشور در لاک رکود فرو رفته بودند.
 
وی با اشاره به اعتقاد برخی مبنی بر تولید 3 میلیون خودرو در افق سال ۱۴۰۴ ، ادامه داد: این هدف این در صورتی محقق خواهد شد که تکیه صنعت کشور به مسائل بین المللی کاسته و بر تولید داخل تکیه شود . در این رابطه دولت از طریق اقداماتی چون تخصیص تسهیلات بانکی 15 میلیون تومانی به فعال شدن تقاضا در بخش خودرو کمک کرده است .
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۶/۱۳
1
0
پاسخ
شما از خودروسازهات حمایت کن ما هم به نخردین خودرو ادامه می دیم.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ