کد خبر: ۱۵۲۷۰۷
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۲/۳

نتیجه جلسه غیررسمی وزیران نفت و اوپک‌ پلاس با قطعیت کاهش ۹.۷ میلیونی

نتیجه جلسه غیررسمی وزیران نفت و اوپک‌ پلاس با قطعیت کاهش ۹.۷ میلیونی

جلسه غیررسمی وزیران نفت و اوپک‌پلاس با قطعی شدن کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان اوپک اعلام کرد: نشست غیررسمی وزرای نفت و اوپک‌پلاس با موضوع بررسی اوضاع بازار‌های جهانی نفت از طریق وبینار برگزار شد. اعضای حاضر در این نشست از ابتکار محمد عرقاب وزیر نفت الجزایر که همزمان ریاست دوره‌ای اوپک را نیز برعهده دارد، برای برگزاری این نشست استقبال کرده و خواستار تداوم برگزاری منظم چنین جلساتی شدند.

براساس این گزارش، اعضا سرانجام پس از پذیرفتن گزینه کاهش تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای مکزیک و موافقت این کشور برای حضور در این توافق بر سر کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق رسیدند.

خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای تمام کشور‌های حاضر در این توافق اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی تعیین شد و برای روسیه و عربستان روزانه ۱۱ میلیون بشکه در نظر گرفته شده است.ایران، لیبی و ونزوئلا همچنان از این توافق کاهش تولید که قرار است ازاول می (۱۲ اردیبهشت‌ ) اجرایی شود، معاف هستند.

اوپک‌پلاس از ۱۳ کشور عضو اوپک و ۱۰ کشور غیرعضو این سازمان (روسیه به علاوه ۹ تولیدکننده دیگر نفت) از سال ۲۰۱۷ میلادی با همکاری یکدیگر به‌منظور بهبود شرایط بازار‌های جهانی نفت‌، توافق‌های کاهش تولید را اجرا کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ