کد خبر: ۱۵۳۵۶۵
۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۲/۲۷

رونق بورس به معنای کاهش اهمیت صنعت بانکداری نیست/ پیش بینی سال
رییس کل اسبق بانک مرکزی :

رونق بورس به معنای کاهش اهمیت صنعت بانکداری نیست/ پیش بینی سال

رییس کل اسبق بانک مرکزی با اعلام بهبود شرایط صنعت بانکداری و پیش بینی این گروه در سال جاری گفت : بورس در حال رونق بوده اما به معنای کاهش اهمیت نظام بانکی نیست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، طهماسب مظاهری در مصاحبه با رادیو گفت: وضعیت نظام بانکی طی دو سال اخیر رو به بهبود بوده و از تنگنای مالی بانک ها کاسته شده و اضافه برداشت ها هم توسط بانک مرکزی کنترل شده و هر بانک به اندازه منابعی که جذب می‌کند می‌تواند اعتبار دهد.

وی ادامه داد: در این میان دولت به دلیل سیاست گذاری مالیاتی و انجام هزینه‌های خدماتی به عنوان یکی از ۴ پایه اقتصادی می‌شود. سه پایه دیگر شامل نظام بانکی، بازار سرمایه و مردم هستند. در شرایط کنونی بورس در حال رونق بوده که می‌تواند نقش پررنگ تری پیدا کند اما این به معنای کم اهمیت شدن نظام بانکی نخواهد بود.

مظاهری درباره وضعیت بانک ها در سال جاری هم پیش بینی کرد : صحنه گردانی اقتصاد توسط بانک ها از سال قبل بهتر خواهد بود اما هنوز به اصلاحاتی درونی نیاز است اما سه قانون مادر و شامل قانون پولی و بانکی، قانون بانکداری بدون ربا، قانون اداره امور بانک‌ها با یکدیگر تعارض، تناقض و تضاد بوده و باعث گرفتاری شده است. بنابراین جا دارد یک قانون مادر و اصلی جایگزین شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ